Dedeman ve RCI sahtekarlığı

Dedeman'dan hediye tatil kazandığımızdan bahsetmiştim. Kazandığımız tatille ilgili telefonda şu açıklamaları dinledik.

  • Tatil kazandınız, 2006 yılında istediğiniz zaman faydalanabilirsiniz.
  • Bodrum, Antalya, Kıbrıs veya Kapadokya'da kullanabilirsiniz.
  • Hayır, depozito ödemenize gerek yok, sadece tanıtımı dinlemeniz yeterli.
  • Sadece tanıtım yapacağız, tanıttığımız şeyi almak isterseniz, satış noktalarımıza uğramanız gerekiyor, biz tanıtım sırasında satış yapmıyoruz.

Eşimle, Dedeman'ın RCI ismiyle devremülk ürününü satmak için yaptığı bu organizasyonun bir kandırmaca olduğunu bir kaç arkadaşımdan duymuş olmama rağmen tanıtıma gittik. Emin olmak için eşimle yukarıdaki konuları tanıtımın başında tekrar konfirme ettik.

Sonuç: Arkadaşlarımızın söylediği tamamen doğruydu. Tanıtım boyunca aldığımız cevaplara rağmen söylenenler yalandı. Çıkışta elimize verilen kağıda göre:

  • Kazandığımız tatil sadece Mayıs, Haziran aylarında, sadece Bodrum'da ve 100 Dolar depozito karşılığında kullanılabiliyordu.
  • Bir şey satmaya çalışmayacaklarını söylemelerine rağmen, tanıtılan ürünü almamız için yetkili kişi ürünü satmak için çeşitli yollar denedi. Merak edenler için, 10bin dolar üzerinden %x indirim.

Tanıtımın başında ağızdan ağıza Dedeman'ı ve RCI'ı anlatmak için bu tip bir tanıtım yapıyoruz demişlerdi. Alkışlamıştım yaklaşımı.

Yine alkışlıyorum ve herkese Dedeman'ı ve RCI tanıtıyorum artık.

Öte yandan, yapılan basit ama başarılı sunumu mutlaka başka bir yazıda anlatmakta fayda var. Öğrenilebilecek oldukça ders var. Bu kadar zamandır bu sahtekarlıkları yapabildiklerine göre satış konusunda çok boş olmadıklarını itiraf etmek lazım. Referans: sikayetimvar.com

[Not]: Henüz Dedeman'a veya RCI'a telefonla ulaşıp, ne bu rezalet deyip hesap soramadık. Görünüşe göre, kalkıp gitmek gerekiyor. Bunun yerine, yazı yazıp, başkalarını uyarmak, en azından bir grup insana Dedeman'ın sahtekar olduğunu anlatmak daha kolay geliyor. Yaşasın Internet.

17.01.2006


 

Yorumlar


Ben de bu durumda kalmıştım. Birçok masanın bulunduğu bir salonda, Eşim ve beni de bu masalardan birine oturtup zoraki bir satış tanıtımı yaptılar. Durumu farkettiğimizde kalkmak istedik fakat izin vermediler. Özgür irademizin kısıtlandığı bir işkenceye maruz kalmıştık. Salondan çıkmamız çok zor ve sinir bozucu olmuştu.

Bu arada diğer masalar memnun görünüyorlardı. Eee! tabi ki bu insanlar sayesinde bugüne kadar aynı mantıkta bir satış tanıtımı yapmaya devam edebiliyorlar.

Nasıl oluyor da insanlar; aptal yerine konmaya, kandırılmaya razı olabiliyorlar?

Ticarette kurnazlık gereklidir ama, kurnazlıkla "üçkağıtçılık"ı karıştırmamak gerekiyor.

Arkadaşlar o salonda kimse silah zoruyla oturtulmuyor. dedeman otelinde masadan kalkıp gidememek o kişinin eksikliğidir. kimse kimseye zorla birşey satmıyor satamazda. sizler en iyisi alışverişe falan çıkmayın. satıcılara sahtekar gözüyle de bakmayın. komik duruna düşüyorsunuz. depozito da zaten sizin gibiler için alınıyor.

Kiz arkadasimin ailesine de ayni sey gelmisti, Ankarada. Hediye vereceğiz diye 2 saat devremülk anlatip sonunda bir kağıt vermişlerdi. Bu kağıtta başta söylediklerinin hiçbiris yoktu. Ayrıca kazandığın bir hediye için neden depozito alıyorlar anlamadim. Hediye kazandıysam ister giderim ister gitmem, hediye değil mi sonuçta?

Dedemanın yaptığı sahtekarlığı görmek iççin sikayetimvar.com sitesine bakmak lazım. Zavallı insanları nasıl da kandırmışlar. Bir arkadaşımın başına da benzeri bir şey gelmiş fakat o erken kalkmayı başarabilmiş. Bu şekilde firmalar sadece kendilerini kandırııyorlar.

geçen hafta perşembe günü sekreterimiz gürsoy yatçılık'tan arandığımı söyledi ve bağladı. telefondaki kadın daha önce hiç katılmadığım bir fuarda doldurduğumu iddia ettiği bir anket vs. (tam olarak neden bahsettiğini bi türlü anlamadım. anket doldurmadım diyorum anket değil diyor, çekilişe katılmadım diyorum çekiliş değil diyor) sonucunda 4 kişilik 6 gece 7 gün tatil kazandığımı söyledi. neyse ki burada yazılanları daha önceden okumuştum ve hemen internette bir araştırmaya giriştim ve yine zorla satış tuzağı çıktı karşıma. şikayetvar.com adresindeki şikayetlerde 10 dakika için çağırdıkları maya center'daki ofislerinde 3 saat zorla devremülk satmaya çalıştıklarından bahsediyor.

rcı üyeliğine sahip oldugunu idda eden bır tatıl köyünün tanıtımına baslayalı 3 gün oldu.öğrencı oldugum icin calışmamdakı amac harclığımı cıkarmaktı.amam arastırınca rcı üyelıgı olmadıgını ögrendım.bu kandırmacayla yanımda satıslar oldu.insanlar bunu rcı ıçın alıyor.bu konuda bılgısı olanların bana ulaşmasını rıca edıyorum.tesıs bodrumda ve henüz inşaat halınde

Biz geçen yaz eşimle Bodrum Dedeman Resort'tan devre tatil aldık, biz yer yıl 4 veya 5 yıldızlı tatil yaptığımız için çok hesaplı geldi.
Dedeman'ın yaptığı bir kandırmaca değil ve RCI'ye gerçekten üye.
Biz dolaşırken, bir Dedeman tanıtım çalışanı yaklaştı ve tatil kazandığımız değil kazanabileceğimizi söyledi !!
Tanıtım başında ilk söylenen şeyde ' Eğer her yıl 4 veya 5 yıldızlı tatil yapmıyorsanız bu tanıtım size uygun değil, isterseniz ayrılabilirsiniz' oldu. Biz devre tatil satın aldığımız için tabiki
hediye tatilide kazanmış olduk.
Bana vaad ettiler sonra depozito istiyorlar diyorsanız bence haksızlık ediyorsunuz, kimse bedava tatil dağıtmaz.

Dedeman oteli gerçekten sahtekarlık yapıyor. Hediye vereceğini söyleyerek çağırıyor ama sonra bir şey almayınca (belki alanlara farklı veriyordur) kısıtlı tarihlerde gidebileceğiniz, başta anlattıkları arasında olmayan şeyler yazan bir kağıt veriyorlar. Tam bir sahtekarlık. Tam 2 saatimizi yediler ve söylediklerini de yapmadılar.

farketing bunu konuşmanın yeri değil aslında. Ama lütfen sikayetimvar.com sitesine girip dedeman veya rci yazın. Orada benzer durumda kalmış bir sürü insan olduğunu göreceksiniz.

sayın arkadaşlar

devretatil sistemi hakkında yazılan yazıları yakınen takip ediyourm.Bence devretatil sistemine haksızlık yapıldığını düşünüyorum. dünya üstünde milyonlarca insan bu sistemi kullanarak çok kaliteli 5 yıldız hatta 5 yıldız üstü tesislerde olağanüstü bir konfor içinde ucuza tatil geçiriyorlar.(otel odasında sadece yatak ve banyo vardır. canınız çay istediğinde ya room service'ı arasınız veya aşağı inip içersiniz. oysa ki devre tatil ünitelerinin çoğunluğu mutfaklı ünite olduğundan evinizin konforunda istediğinizi yaparsınız + diğer otel hizmetlerinden gene de faydalanırsınız)

Emin olun konakladığınız tesislerde kişibaşı fiyatlar (hele yurtdışında çok pahalı) o kadar yüksek ki devretatil sisteminin mükemmel olmadığını hiç kimse söyleyemez. Ancak bu noktada ülkemizde hep yapılan hata gibi sistemin kuralları baştan konmadığı için bazı dolandırıcı zihniyetli firmalar tesisi daha yapmadan satışını yaparak insanımızda bir güvensizlik yaratmıştır. Pazarlama sistemi ise tamamen yurtdışından yani ispanya'dan ithal bir sistem olup insanımıza adapte edilmiştir. Şu anda devretatil sistemi yasalarla belirlenmiş ve tüketiciyi korumak yönündedir.

Eğer siz tüm pazarlama taktiklerini ve yazılanları göz ardı ederek devretatil sistemini beğeniyorsanız ve kaliteli, ucuz ve yurtdışında onbirlerce tesiste tatillerinizi geçirmek istiyorsanız o zaman gidin seçtiğiniz tesislerin direk departman sorumlusu ile konuşun ve eğer tatmin olduysanız,tesisi beğendiyseniz ve satış bedeli, ödeme koşulları ve firma hoşunuza gittiyse sisteme üye olunuz. Bende devretatil ve devremülk sahibibugüne olarak bugüne kadar güvenilir bir tesisten sisteme girip daha sonra memnun olmayan pek kişiye rastlamadım. Siz tüm bu gündem yazılarını bırakıp kendi isteklerinize bakın.

Ha bu arada ben sadece hediye tatil almak için o toplantılara giden ve bu pazarlama sisteminin genişliğinden faydalanıp tatillerini bu hediye tatillerden bedavaya getiren o kadar çok insan gördümki... Ama onlar sahtekar olarak adlandırılmıyor. onlara ne kadar akıllı deniyor nedense... Eğer bu tarz bedavacı insanlara karşı tesislerde önlem olarak depozito istiyor. Bu alınan depozito siz tatilinize gidip geldikten sonra size aynen iade ediliyor. yani hiç kimse sizin paranızın üstüne yatmıyor...

siz siz olun kendi aklınızı ve zekanızı kullanarak sistemin size uygun olup olmadığına bakın ve uygunsa sisteme dahl tesisleri dolaşın şartlarını öğrenin ve sisteme üye olun...

herkese saygılar...

Evet dedemandan benide kayak yaparken çağırdılar .Erzurum palandöken ve erzurumluyum ,kibar bir şekilde tanıtım için davet etti bir arkadaş hem yemek, hem tanıtım dedi.Aradılar gittik yemek ve tanıtım olacağını düşünerek gittik eşimle.Ama deildi tam organizeli şatış yapmaya çalıştılar.Ben sonunda düşünmek için zaman istedim ama kibar ve kurnazca ,bu bir fırsat ve evrakların yarına kalamayacağını söyledi o an durumdan emin oldum kibarca teşekkür edip hayır deyip kalktım.Biraz rahatsız oldum ve araştıdım çok saçma bir sistem orta sınıfın tatil geleceğini bile hipotek ve mecburiyetle elinden alan bi sistem ..Tanıtım ve satış yapan arkadaşlara yemek için teşekkür ediyorum ve biraz daha etik ve profosyönel olmalarını tavsiye ediyorum.Davet edilenlerde dikkatli ve bilinçli olarak gidip beş yıldızlı otelde bir akşam yemeği yiyip keyfini çıkarsınlar diyorum.Bu davetede en güzel cevap budur diyorum ....

Haa unutmadan yazıma ek yapmak istiyorum.Bize karşı çok kibardılar ama sözleşmeyi görmek istedim kibarca geçiştirip incelemem için vermediler.Ve sözleşme fesh (iptal)edilemiyor dediler.25yıllık hayali tatil satışı,kira yatırım ,ucuzluk,miras vs...KOKOCA BİR ALDATMACA ÜÇ KAĞIT BENCE.HEDEF ORTA SINIF.HATTA DAR GELİRLİ .ÇÜNKÜ TAKSİTLİ.Tanıtan diyorki peşinat çok geldiyse müdüre söyleyin taksite yaysın ama benim sölediğimi söylemeyin,müdürde hemen olur diyor imza atalım, bak bak apaçık dolandırıcılık ..Aslında yemeğide yemezdimde eşimle gitmiştik dedim keyfimizi bozmayalım...

şimdiye kadar yapılmış yorumları okuyunca hayrete düştüm.Zira Ankara Dedeman'da yapılan tanıtıma eşimle birlikte biz de katıldık.Çok nazik ve seviyeli bir tanıtım yapılarak herşey açık açık anlatıldı.Devre tatil almak için şu anda yeterli paramız olmadığını söyleyip teşekkür ettik.Hediye tatilimizi yine de kullanabileceğimizi belirterek bir tarih listesi verdiler.tem.-ağu. ayları haricinde istediğimiz günleri işaretlememizi istediler.biz de işaretleyip verdik.Rezervasyon yaptıkları için garantilemek amacıyla 100$yatırmamız gerektiğini ve tatil sonunda dönerken bu parayı aynyn iade edeceklerini belirttiler.Biz çok güzel bir tatil yaptık.Yalnızca konaklama olmasına rağmen sabah kahvaltılarımızı da ücretsiz olarak ikram ettiler ve dönerken 100 $ aynen iade edildi.Bir bakıma güzel bir tatil yapıp üstüne para almışız gibi oldu neredeyse.Okuduklarıma çok şaşıdım.Hiç bir kandırmaca olmamasına rağmen nasıl böyle tanınabilmiş,hayret.Ayrıca bir yakınımız da Dedeman Bodrum'dan devre tatil aldılar.Üç yıldır çok keyifle tatillerini yaptılar,misafir bile götürdüler.Bu yorumlara ya tanıtım yapanların beceriksizliği sebep olmuş,ya kulaktan duyma sözlerle yorum yapılıyor, ya da kasıtlı olarak birileri antipropoganda yaptırıyor.Lütfen ülkemizde adeta hastalık haline gelen "güzel işleri karalama" kampanyalarına kapılmayı bırakalım artık.

bizde eşim ve kızımla bir pazar günü dedeman a gittik. bize önceden telefonla bildirmişlerdi. bize hediye tatil kazandınız dediler.neyse gittiğimizde bizi çok güzel bir şekilde karşıladılar. ama önceden söyledikleri gibi yemek yoktu. çay falan verdiler. yaklaşık 2 3 saat kaldık. bizi ikna ettiler. ve 28 yıllığına nisan dönemi ni aldık. bol bol da taksit yaptılar. hediye tatilimizide istediğimiz zaman bodrum da kullanabileceğimizi söylediler.bugün sabah internete girdim ve bazı yazıları okudum ve bilgi edindim. doğrusu okuduklarım çok vahimdi. ama dedeman gibi köklü bir firma bu sonuçta. eğer söyledikleri gibi düenleniyorsa bir tatil programı , çok karlı gözüküyor. normal şartlarda ailece 3 kişi tatile gittiğinizi düşünürseniz 3.000 $ gibi bir fiyat ödersiniz beş yıldızlı bir otele. ama dedeman bunu size 650 $ a falan getiriyor. 210$ ve 150$(otel değişimi) ve uçakla gidecekseniz %50 indirimle. neyse yaza göreceğiz nasıl bişey olduğunu. bence karamsar bakmayın bu olaya. gerçekten çok büyük avantajları var gözüküyor.

Koyun gibi olmuşuz. Bizim de başımıza benzeri durum geldi. Tanıtıma gittik, hediye veriyoruz diye çağırmışlardı. Verdiler ama soylediklerinin yarısı yanlış anlatmışlar, sınırlı zaman ve sınırlı otel var hediyeninin içerisinde. Enayi gibi dinledik. Yukarıdakileri okuyunca, anlaşılıyor ki koyun olmuşuz. Birazını verdiler zaten. Daha ne olsun, bunun bir açıklaması, şunun bir açıklaması var. Kimi kandıyoruz, kendimizi. Dedeman düpedüz eksik bilgiyle insanları kandırıyor. Dedeman mı? Asla guvenmem. Bu tip bir tanıtımdan sonra guvenenlere de koyun olarak bakarım. Sizi biraz kandırdık kusura bakmayın. Tam soylediğimiz gibi değil ama bedava tatil veriyoruz daha ne isityorsunuz? diyebilecek kadar saygısızlar. Eminim Dedeman ile ilgili yukarıdaki yorumları yazanların bir kısmı Dedeman'da çalışıyordur. Yok olmaz demeyin, onlar gibi sahtekarlık yapan bunu da yapar.

Tek kelimeyle, sahtekar olduklarını söyleyebiliriz:) Daha evvelden de duymuştum Dedeman'ın benzer şeyler yaptığını. Bir daha asla güvenmem.

ya aslında bu kadar iyi örgutlenen bir fırmanın dolandırıcı olacagı aklıma gelmıyo..gercı gursoy yatcılık adına calısan bır tanıtımcıyım ve ben bıle bılmıyorum olayın ne oldugunu..umarım para kazanmak harclıgımı cıkartmak ıcın az da olsa beleşci ınsanları kandırmıyorumdur..ama uckagıtcılık oldugunu anlarsam yzarım

arkadaşlar
ben dedeman bodrumda çalışan bir personelim,şuna emin olun ki bu satışı yapanların dedeman aş ile bir ilgisi yok sadece bunlar aracı kurum gibi bir şey ama tabiki dedeman gibi saygın bir şirket her ne kadar aracı kurumlara iş versede bence takibini yapmalı insanlar dedeman ı yanliş tanımamalı biz saygın bir şirketiz şu kış mevsiminde bile otellerimiz doluyorsa helede bodrumda kimse bize sahtekar diyemez.dedeman her zaman hizmet için vardır bu yazı kimseyi kandırmak için degil çünkü ben dedemanda askari ücretin biraz üzerinde çalışan bir elemanım kimseye yalakalık yapma ihtiyacımda yok
dedeman ismine güvenin saygılarla

İnsan bu yazıları okuduktan sonra inan ne düşüneceğini şaşırıyor. Kafam allak bullak oldu. Bizde dün eşimle o tanıtıma gittik ve tanıtım sonunda devre tatile üyeliğimizi yaptırdık. O an için çok cazip geldi. Düşündük neden olmasın dedik. Ama inanınki bu yazılardan sonra kafam karıştı. Girdik bir yola sonu iyi mi olur, kötü mü olur bunu bu yaz göreceğiz bakalım. Devre tatile üye olupta memnun olanlar ve olmayanlar da bizi bilgilendirsin. Şikayetlerin çoğu devre tatile üye olmayanlardan. Daha önce bu sistemden yararlananların fikirlerini de öğrenmek istiyorum. Teşekkürler.

arkadaşlar!!

devre tatil sistemi tatil yapan ve tatil kültürü tam olarak oluşmuş ailelere hitap eden bir sistemdir.. normal şartlarda 2000ytl veya 2500ytl'ye yapabileceğiniz bir tatilin maliyetini üyeye 500ytl veya750ytl'ye mal etmesini sağlar hen ucuz hemde kaliteli tatiller yapılmasını sağlar.. dünya üzerinde bence bugüne kadar uygulanmıış olan en güzel tatildir... bende üyeyim ve şu ana kadar 3 defa tatil yaptım ve hepsinden de gayet memnun kaldım...ben 2004 yılında club golden bird üyesi oldum şu ana kadar da sorun yaşamadım sonucda tanıtım yoluyla satıyorlar ama silah zoruyla satılmıyor dimi en azından benim ve eşimin başına silah dayamadılar...

iyi günler

merhabalar.ben bu işin birebir içerisindeyim.görevim tanıtım yapmak.şunu söylemeliyim ki yazılan olumsuzlukların çoğu yanlış.aileler oraya davet ediliyor,bedava tatili duyunca koşa koşa geliyorlar.tanıtımı da bir güzel dinliyorlar fakat hiç kimse onları devre tatili almaları için zorlamıyor.ben her gün en az 1 aile ile görüşme yapıyorum ve durum şu ki olayın sonunda rapor kısmı var.orada bir evet veya hayır cevabı isteniyor davetliden.eğer aile hayır cevabını verirse fiyat bile açılmıyor.yani herşey davetlilerin elinde ne kimse onları zorla oraya çağırıyor ne de birşeyleri zorla kabul ettiriyor.sonuçta herşey hukuki evraklara dayalı.sözleşmede her madde açık bir şekilde gözüküyor.aklına ,mantığına yatmayan almaz olur biter.ha diyelim ki o an aklına yattı ve aldı,10 gün içersiinde cayma hakkına sahip.sonuçta bu işler izne tabii olarak yapılıyor ve hukuksal yönden yanlış olan hiçbirşey yok..şöylede bir durum var tanıtımın içeriğini bilip de sadece hediye tatili almaya gelen aile sayısıda azımsanmıyacak sayıda!!işin özü isteyen alır senelerce tatilini yapar,isteyen de almaz zamanı kötü de olsa 1 hafta tatilin yapar gelir.

herkese selam ve saygılar
ben 4 senedir RCI bünyesinde çalışan bir satış müdürüyüm.buradaki bazı yorumları okuyunca tüylerim diken diken oldu.evveliyatla şunu söylemek isterim ki burada bazı şahısları ve kurumları sahtekar olarak niteleyen insanları tanıtım esnasında bir görmenizi isterim. daha sistemi ve tesisi tanımadan "herşey çok güzel ve mükemmel" diyen insanlar.bizler zaten bu tip insanların geliş amacını o anda anlıyoruz. ama sonuçta bi davet var ve bizimde uygulamak zorunda olduğumuz bir sistemimiz var. doğal olarak hiçbir firma hayır olsun diye hediyeler vermez ki hayır işleri bile bir reklam aracıdır.
şimdi sen hem hediye tatil bedava yemek ve indirim kartı için dedemana geleceksin (bunlar vaad ediliyor ve yerine getiriliyor) hem de orada görev yapmaya çalışan ekiple alay edermişcesine biran önce bedavalarını alıp kaçmaya çalışacaksın ve bu işte 40. yılını kutlayan ve 50. yılında 50 adet 5* otel zinciri gibi dev bir projeye imza atan Türkiyenin en köklü firması olan DEDEMAN ı sahtekarlıkla suçlayacaksın ve işin en acı tarafı da malesef dedeman a gelip dünyada milyonlarca insanın kullanmış olduğu bu sisteme talip olan ve üye olan ailelere de güdülen koyun yakıştırmasını yapacaksınız.
şimdi şu sorulara yanıt arayalım isterseniz
1- dedeman bazı vaadlerde bulunuyor.hangi vatandaş bu vaadlerin yerine getirilmediğini söylüyor?
2- RCI uluslararası değişim organizasyonudur ve dedemanla da anlaşması bulunmaktadır.kim bu anlaşmanın olmadığını iddia ediyor?
3- sisteme kazandırdığı üye sayısı ve sistemi eniyi kullanan tesis olduğu için GOLD CRAWN (ALTIN TAÇ) tesis olduğu biliniyor mu?
4- 40 yıllık DEDEMAN ın tespit edilmiş herhangibir sahtekarlığı veya yasadışı işine tanık olan var mı?
5- TÜRKİYE bir hukuk devleti diye biliyoruz.bunun aksini iddia eden var mı?
6- Aksini iddia eden yoksa bunca insanı karalayan hakaret eden ve bu kurumları sahtekarlıkla suçlayan bu kişiler neden yetkili T.C. mahkemelerinde değil de burda ahkam kesiyorlar.
7- BURADA AHKAM KESTİKLERİNE GÖRE ACABA ONLARDA MI BİRİLERİ TARAFINDAN GÜDÜLÜYORLAR
sevgi ve saygılarımla

Cem Bey, kim diyor sorusunun yanıtı yukarıda yazıyor. Bir çok kişi epostasını da vermiş. Sikayetimvar.com sitesinde de bazı yorumlar var, kendiniz bakabilirsiniz. Aralarında rakiplerin kötü niyetliler var mı derseniz, kim bilir belki vardır. Çok iyi, Dedeman Harika diyenler için de aynısı geçerli (yukarıda görülüyor)

Mahkemeye vermek, çok iyi fikir, hadi mahkemeye verelim. Söylemesi ne kadar da kolay. Yalan söylediler 2 saatimi çaldılar hakim bey.

Ortada para sahtekarlığı yok, ortada RCI üyesi olmayanlara (üye olanlara şüphesiz aldıkları para karşılığında hizmet veriyorlar aksi takdirde yukarıda yazılanları burada değil gazetelerde okurdunuz) verileceği söylenen şeylerin verilmemiş olması var.

Kim söylüyor diyorsanız, yazıyor yukarıda, ben diyorum, buradaki başka insanlar diyor. sikayetimvar.com'daki bazı sikayetler diyor.

Mühim olan sahtekarlığı, nasıl değerlendirdiğimiz? Büyük paralar çarpmak mı dır sahtekarlık? İki kişinin iki saatini çalmak mı? Bana göre ikisi de.

sayın can bey
belki o iki saat size yaramamış olabilir( ki kimseyi silah zoruyla tutmuyoruz orada) ama allah sizi inandırsın bizimle aynı ortamda 10 saat geçiren insanlar oldu ve bunlar arasından 4 yıllık dostluklar ve arkadaşlıklar kazandık şimdi o insanlar da dua ediyorlar bize.biz zaten hem tanıtım amaçlı hem de sizin o çok değerli vaktinizi işimiz gereği çaldığımız için hediye tatil olarak geri veriyoruz size.tabir caizse lütfen iğneyi de kendimize batıralım.bakın yukarda ve o belirttiğiniz sitede şikayetler var diyorsunuz ben büyük ihtimalle benim misafir ettiğim ve kendisi hakkında başka yorum yapamıyacağım yücel beyin şikayetinden iki cümle göstereceğim ve beyefendinin cümleleri arasında sadece 9 satır var ben aynen kopyalıyorum YORUMU DA SİZLERE AİTTİR.
1. cümle
"Davet edilenlerde dikkatli ve bilinçli olarak gidip beş yıldızlı otelde bir akşam yemeği yiyip keyfini çıkarsınlar diyorum.Bu davetede en güzel cevap budur diyorum ...."
2. cümle
"Aslında yemeğide yemezdimde eşimle gitmiştik dedim keyfimizi bozmayalım..."

saygılarımla

Cem Bey, sizin gibi cevap vermeye çalışan insanlar olması Dedeman için güzel.

Sorun şu: Verilen söz yarım tutulduysa ve yemek yediysek (bizimkinde yemek yoktu) veya söylenen tatil tam olarak değil, yarım olarak sunulduysa, bu sizi haklı duruma getirmez.

Bazı misafirleriniz (sizin deyişinizle) yemek yediler diye, bizi kandırmamış olmuyorsunuz. Ben de kurabiye ve su içmiştim. Bir şey verdiniz, o zaman istediğinizi yapabilir misiniz?

Bu vaad ettiklerinizi yerine getirdiniz anlamına mı geliyor?

Hiç sanmıyorum. Eminim RCI satınalanlar memnun kalıyorlardır ama bu yine de bize vaad edilen (RCI'a üye olmayanlara) ile, sunulan arasındaki farkı (benim deyişimle sahtekarlığı) değiştirmiyor. Vaad edilenler (benim sözüme güvenebileceğiniz kadar doğrudur) ve aldığımız teklif yazının kendisinde yazıyor.

öncelikle bu tip sözleşme ve tanıtımlarda açıkça kanunsuzluk yapılıyor,
Şöyle ki,
-Kanun 10 günlük cayma hakkı tanıdığı için sözleşmelere sizin sözleşme imzaladığınız tarihten 10 gün öncesinin tarihi atılıyor.
- Ayrıca tanıtım esnasında %50 lik bir indirimden faydalandığınızdan bahsediliyor ki böyle bişey de söz konusu değil.
- Yine de caymak mümkün caymak isteyenlere tavsiyelerde bulunabilirim.
- Caymak istemezseniz de moralinizi bozmayın keyfinize bakın

merhaba ben mustafa ben bir kaç gündür konyada bu RCI sisteminin tanıtımını yapıyorum.ben tanıtımımı bitirdikten sonrada müdürlerimiz devreye giriyor ve satış konusun da ailelerle 49 yıllık devre tatili konusunda görüşüyorlar.
acaba bunda bi sahtekarlık varmı?
lütfen varsa bilgili birileri beni bilgilendirebilirmi?
soonuçta sahtekarlığa alet olmak istemem?

aaa

Merhaba arkadaslar benim abim ve yengemin basından dün böyle bir olay geçti..Rcı üyeliği oldugu için ve sundukları avantajlı oldukları için sözleşmeyi yapmışlar senetleri imzalamıslar. ama akşam ve gelince nette yaptıgımız arastırmalar sonucunda moralimiz çok bozuldu ..Bugun iptal etmek istediklerini sölediler ve dilekçe yazın senetleri yoksa veremeyiz falan demişler dün sabaha kadar uyuyamadılar..Bu konuda bilgisi olan varsa bize yardım edebilirmi?
AciL öneriye ihtiyacımız var ne yapmamız gerekiyor..

Saygılarımlaaa

rcı üyeliğim doldu yenilemek istiyordum. fakat okuduklarım kafamı karıştırdı.bu üyeliğimi bugüne kadar kullanma fırsatım olmadı.bu yıl kullanmak istiyorum. Söylenen bu olaylar; bizlerin bilgisi ve tasarrufu dışında olabilir mi . Bunu düşünmek lazım. üyelik aşaması dışın da üyeliği devam eden ilgili şahıslar bu haklarını kullanmasında herhangi bir usülsüzlükle karşılaştı mı? isteklerine zamanında ve yeterli tatmin edici cevap alabildimi? sonuçta isteklerinin gerçekleşip gerçekleşmediğini bizimle paylaşabilirse sevinirim.
saygılarımla.

HANIMLAR BEYLER...
Bu gibi satislar yillardir yapiliyor.bir sorun olsa cok insan yaptirimlara maruz kalmislardi
Bende devre tatil satiyorum.O bahsi gecen sirketlerden birinde. BAKIN..
RCI ve degisim sistemi 36 yildir oturmus bi sistem ve dunyada herkes kullaniyo ve cok ucuza 5 yildizli tatiller yapiyor.
Burada acimazica elestiren insanlar hep yalan soyluyolar. Kimse sizi biseye zorlamiyor.
Cok memnun olan aileler var.Sistem gayet kullanisli.DIKKAT EDIN!Sadece sistemi satin almayan aileler kotu yorumlar yapmislar.BOYLE PROVAKASYONLARA KANMAYINIZ.Ben bir kar elde etmiyorum bu isten.Tanitim yapiyorum ama bahsettikleri gibi bi dolandiricilik yok.Sadece ''BiZ ALAMADIK,KimSE ALMASIN'' turunde sozler bunlar...Cok merak eden veya tartismak isteyen mail atabilir.

selam,
Ben de dedemandan yer aldım,
Daha önce bu konuyla ilgili yorum da yazmıştım,
yukarıda okuduğum yorumlara rağmen üyeliğimi devam ettirmeyi düşünüyordum,
Ancak dün açıkça dolandırıldığımın farkına vardım ve bu konuda yasal yollara müracat edicem. Bu konuda bilgilerinizi benimle paylaşmanızı rica ediyorum.
Öncelikle bize dönem değiştirirken herhangi bir ödeme yapılmayacağını söylemiş olmalarına rağmen şu an dönem değişikliği için 475, YTL talep ediyorlar, Bu konuda aynı sorunu yaşayan veya tanıtımda kendilerine de bu şekilde açıklama yapılanlar bu konuyla ilgili yazarsa sevinirim,
İkinci olarak tanıtımda bu yerin 5 yıldızlı olduğu konusunds beyanda bulunmak, o an yapılan üyeliklerde kampanya fiyatı % 50 indirim uygulandığını söylemek,kampanya tarihinin geçtiğini dolayısıyla 10 gün öncesinin tarihi atılırsa kampanyadan faydalanılabileceğini söylemek gibi beyanlar ki bu beyanların hiç birinin aslı astarı yok, konusunda bilgileri olanlar lütfen paylaşsınlar,
İlginize şimdiden teşekkür ediyorum.

eveeett

bu yorumlar hiç bitmeyecek gibi benim tavsiyem özellikle tanıtımlara katılıp önyargılı olan kişi veya ailelere....
tanıtıma katılmadan önce davet edilen firmanın veye bahsi geçen tesislerin web sayfalarından detaylı bir şekilde bilgi alın
hatta önceden davet edildiğiniz ofislere veya tanıtıma katılacağınız otelin toplantı yerlerine gidin ve ön bilgi alın

12 yıldır devretatil sıcak satışın içindeyim türkiyede ve dünyada herşey pazarlama üzerinededir bunu bu saatten sonra kimsenin değiştiremeyeceği gibi kimsenin de gücü yetmez şuanki devretatil sistemi 13.06.2003 tarihi itibariyle T.C Resmi Gazete yayınlanıp 14.06.2003 tarihinde yasallaşmıştır.merak edenler için www.tuketiciler.org/bilgibelge/devretatil.doc adresinden ulaşıp sistemin yasallaştığını inceleyebilirler.

ama değişen yine birşey olmayacak yasa nederse desin biz sistem pazarlamacılar 1994 yılında ülkemize gelen Club flipper'in başlatıp tüm ülkeye yaydığı sistemin başrollerindeki ingiliz müdürlerin öğrencileriyiz bu sektör bir akım gibi tüm ülkeyi sardı sarmayada devam edecek çünkü bildiğimiz başka birşey en kolay para bu sektörde ben bu sektör için içeriyede girdim aç da kaldım yeri geldi yurt dışına çıkıp kendimi bu iş için geliştirdim bunca seneden sonra türkiyenin en büyük tesislerinden birinin ülke genelinde yetkili satıcı olup senede 4 trilyon ciro çekiyorum çekmeyede devam ediyorum ben bu işten ekmek yiyorum yanımda 250 den fazla çalışan ve aileleride...
sisteme sonuza dek inanıyorum bu kadar kazanırsan sen de inanırsın ...
rci la dünyada 11 ülke 54 tesiste tatile gittim çalışanlarım ve aileleride gitmeye devam ediyor üyelerimiz ise şu an türkiyede en çok değişim yapan club üyelerimiz...
ama türkiyede herşeyin yanlış ve yalan pazarlandığı gibi devretatil sektörüde birçok ailenin parasını çöpe atmasına sebep olmuştur.Bunların içinde bende oldum ve cezamı fazlasıyla çektim.Anadolu hayat sigorta pazarlama da bir ara ülkeyi bayağı meşgul etmişti o zaman internet yoktu gazeteler veya kulaktan kulağa sektörü neredeyse bitirme noktasına gelmişti
bu ürünü pazarlayanlar yüzünden benimde devretatil sektöründe yaşadığım gibi...
ne yani türkiyenin merkez bankasından sonra en büyük ikinci bankası iş bankası da mı dolandırıcı...

Dünyanın en büyük tatil değişimşirketi R.C.İ nın da olmadığı gibi...

devretatil sektöründe piyasa da yine dolandırıcı firmalar var ve sayısı çok fazla adamlar inşaat satıyor ve rci adını kullanıyorlar ben ve ekibim de zamanında buna alet olup haksız kazançlar elde ettik...
Merak etmeyin acısı tek tek çıktı siz siz olun r.c.i ya üye olmayan hibir tesise ne üye olun nede yakınından bile geçmeyin herşey dahil 1 hafta ailece de deseler , herşey bedava da deseler, hatta ulaşım gidiş-dönüşte bedava inanmayın sizi deplasmana çağırıyorlar kaleciniz dünyanın en iyi kalecisi de olsa bizm çoçuklar gözlerini bağlayarak size bacak arası gölü atarlar bi daha bi daha bi daha... en son golü o masaya gelen atar o göl tüm gollere bedeldir.......
Nederse deseler gidin evinizde oturun o tanıtıma gitmeyin yanlışlıkla gaza gelip giderseniz bu çoçuklar size acımaz ve yukarıdaki mailleşmelerinize bir ömür boyu devam edersiniz....
benden uyarması
www.rci.com/turkey girin 37 tesis şuan diğerlerine de inanmayın benden size tavsiye


bu arada sistem mükemmel tatil kültürü ve parası olana gerisi hikaye...

bu tiyatro oyunlarına gelmeyin
bize de gelmeyin satarız,,,
çünkü ben ve ekibim profesyonel bir satıcıyım ahmak dolandırıcı değil zaten şu anki şirketimiz sizden önce bizi cezalandırır bu da hiç hoş olmaz ......
eğitim şart ama bu ülkede zor

yine ben yukarıda yazımda çok imla ve yazım hatam var kusura bakmayın ben ilkokul mezunuyum ancak bu kadar ama taşı getirin size altın diye satayım,tek özelliğim de bu İHSAN DOĞRAMACI BUGÜN 91.YAŞ GÜNÜNÜ KUTLADI 8.YABANCI DİL BİLİYORMUŞ ŞİMDİDE ÇİNCEYE MERAK ETMİŞ NE BÜYÜK ADAM HACETTEPE VE BİLKENT ÜNİV.KURUCUSU... ve şuan istanbul atatatürk havalimanındayım size kişisel bilgisayarımdan yazıyorum 45 dak.sonra yunanistana gidiyorum rci ın 2006 yaz eğitim seminerine türkiyeden sadece ben davetliyim...

sektörle ilgili herşeyi sorabilirsiniz herşeyi içtenlikle cevablayacağım....
hepinize saygılar bakın şimdi türk havayolları da bana birşey satmaya çalışıyor bize 15 dakikanızı verirseniz size vipvard ( uçuş kartıymış ) ayrıcalıklarımızdan bahsedelim diyorlar...
yine yuvarlak masa ,yine müzik ,yine iyi giyimli insanlar ,benim gibi kekler pardon müşteriler, bir ürün, bir de ben, tereci misali fiyatı ne olursa olsun alacam çünkü TÜRK HAVA YOLLARI GÜVENİYORUM...

gerisi hikaye sizde yukarda hikaye yapmayın...
mahmekemeye 2 saatimi aldılar hakim bey diyen arkadaşım , acın büyükse 1sn bile alsalar koş koş koş yine de koşşş...
hakkını savun tükeciysen yukarda hava atma beleşe de koşma bak türk havayollarıda kampanyaya girmiş ilk 69 müşterimiz türkiyede her yer 69 ytl'ye uçuruyoruz diyor.. 15 mayısa kadarmış!
bu arada bilet alıp iptal edersen cezai şartı var mecbursun ödemeye kimse sana zorla bilet satmadı...
sana da bu üyelikleri zorla satmadıkları gibi...
ben üyelik sözleşmemin imza kısmına ne yazdırıyorum biliyormusunuz....
OKUDUM,ANLADIM,KABUL EDİYORUM ÜYE ADI VE SOYADI İMZA

SENİN GİBİLER İÇİN .....
HADİ UÇAĞIM KALKIYOR ...
HEPİNİZE SAYGILAR

işini dürüst yapan tüm timeshare çalışanları tesisimizde çalışabilir...
ve tüm problemli yukarıda mail atan sevgili dostlara...

telefonlarım
gsm 1:0.535.726 32 41
gsm 2:0.532.302 56 01

Merhaba buraya yorum yazan Devretatilci meslektaşlarım ve önyargılı insanlar,

1994 Yılında o İngiliz hoca ve rahmetli Zafer abinin sayesinde Devretatil satmaya başladım ve sistemi çok iyi biliyorum. Yukarıdaki RCI hakkında Yusuf beyefendinin verdiği bilgileri tekrarlamadan bir iki şey eklemek istedim çünkü ben ne sahtekarım nede hipnoz uzmanı.

Masasına oturup satış yaptığım bir çok aile ile halen devam eden bir dostluğum ve ticari ilişkilerimin olduğunu belirtmek isterim.
- Siz sizi dolandıran biriyle dost olurmusunuz?

Satış yaptığım insanların bir bölümü sadece çevresindekilere sükse yapmak için üye olmuşlardı bunuda biliyorum ve o insanlar da 10 senedir ilk yılki gibi gelir tatil yaparlar.

Bir de masasında büyük bir özveri ile tanıtım yaptığım ve belliki tanıtıma sadece havuza girip öğle yemeği yemek için gelmiş olan hediye tatil tutkunları vardı ki bunlar her yıl bir çok tesisin tanıtımına katılırlar.
- işte bu insanlar üye olmadılar ve her sene 3 katı tatil parası harcadılar veya orta seviyede yerlerde konakladılar ve böyle panolara gelişi güzel yazılar yazdılar.

Yalan değil daha 4 gün önce tesadüfen çalıştığım yere 2 yıl önce satış yaptığım bir bayan geldi ve dediki;
- Bahadır bey valla bana zorla sattınız hatta tanıtım sonrası eve giderken kendimi dolandırılmış hissettim ama inanın 2 yılda koyduğum paranın 2 de 2 sini çıkardım bile.
Taksitle almışdı bayan birde..

Hepinize saygı ve sevgilerimi sunuyorum,
hoşçakalın.

Bahadır DOĞANCI
bahadir_d@hotmail.com

Şimdi söylenen şeyler hakkında şunları söyleyebilirim 1.'si dedemanda club dedeman bodrum tesisinin tanutıtımı yapılır buna bağlantılı olarakta verilen tatil burayı kapsar mantıklı düşünebilen insanlnlar anlayabilirler herhalde.Bunun dışında dedemanda tanıtımlar yapılır yani sahtekarlık yapılsaydı hala tanıtımlar devam ediyo olamazdı.Ayrıca verilen depozitler tesise gidildiğinde geri ödenir.Ayrca aklı yerinde olan bi insan istemediği beğenmediği bi şeyi almak zorunda değilidir.Ayrıca alınan ürün kaliteli ve pahalı bişey bu yüzden sözleşmeyi fesh etmek kurallar çerçevesinde mümkündür.Ama daha detaylı bilgi istyenler bana ulaşabişlirler ve gerekli konularda yardım edebilirim herkese teşekkürler ama sizi yanlış yönlendirecek insanlarla bağlantı kurmamanızı tavsiye ederim.

arkadaşlar bunları nerden uyduruyosun bilmiyorum ama birileri türkiyedeki turizm hareketlerini baltamak istiyor.10 yıl içinde bu sistem sayesinde dünyadaki insanlar çok daha ucuza tatil yaparken biz tatil yapmak için servet dökücez. lütfen yanlış bilgi edinmeyelim.
biz ülkemizi iyi bir konuma getirmek için neler yapmamız gerekiri konuşucagımız yerine dedikodu yapıyoruz...
lütfen bilinçli bir toplum olalım. bir başkası için degil; kendimiz için...

merhabalar ilk yorumu ben yazmiştim. digerlerini de yeni okudum. size bir ornek vermek istiyorum:

gaziantep'te bir avea bayisi bayiler arasindaki rekabette one cikabilmek icin bilincli olarak insanlara yanlis bilgi veriyordu;
"bir kere aliyorsunuz baska hic fatura filan odemiyorsunuz"
"hersey bedava. konusmak bedava, mesajlar bedava"
"biz avea bas bayisiyiz"(aveanin oyle bir sistemi yok)
burada patronlar "hangi yontemi kullandigin onemli degil. satis yap" diyor ve yontemler icat ediyorlardi. artik yapamiyorlar :))

ankara ulus'da bir kuyumcu vitrine bakan insanlari "abi ben seni taniyorum, sen şurali degil misin? senin oglala asker arkadasiyiz" filan diyip,
"sana ozel indirim yapariz, altinin iyisi bizde, diger yerlerde kandirilma" gibi sozlerle dukkana sokup satis yapiyorlar.

pazarlamacilik buysa pazarlamacilar dolandirici olur. kandirmak ile inka etmek birbirinden farkli seylerdir.
ornek:
"kandirildigimi fark ettim" diye bir laf vardir. ama
"inka edildigimi fark ettim" diye bir laf yoktur.

dedeman aynen su sekilde soyledi bana "tatil kazandiniz"
ben bir yarismaya girmedim. cekilis te yapilmamis. gidiyorsunuz bir suru sart kosul. ve bunu zoraki yapiyorlar. yok cikamazsiniz. muduru cagirmak zorunda kalacagim gibi tehditkar laflarla masada tutmaya calismalar. daha ne diyebilirim ki? butun bunlarin ustune cem isimli yorumcu dedemandaki arkadaslarinin bana yaptigini devam ettirerek benim ozgur ve hur irademi kisitlamaya calisiyor ve diyor ki: BİRİLERİ TARAFINDAN GÜDÜLÜYORLAR.

HAYIR BEN OZGURUM VE YASADIKLARIMI ANLATIYORUM.

avea orneginde ve altinci orneginde satilan sey sonunda gercekten avea hatti ya da gercekten altin. burada elestirdigim pazalarlama yontemi.

Ben de 2 Türkiye'de 2 Amerika'da bu tür 4 sunuma katıldım. Dedeman'ınki gerçekten bu dördü içinde en sahtekarca olanı idi.

sahtekarlık ayrı ikna edebilmek ayırı önce bu konularda netleşelim sevgili dostlar....

yukardaki arkadaşa cevabım şu ülkemizi bırakıp yurtdışında da bedava tatil tanıtımlarına katılmış uluslararası bedava tatilci sırada hangi tanımı düzenleyen kuruma diyecek acaba herşey yada ultra herşey tatil yapıncamı? onda da bir kulp bulur önemli olan niyet....be arkadaşlar...

DEVREMÜLK ALIRKEN DİKKAT EDİLECEKLER

Eğer satın almak istenilen mülkün tamamı ile kullanımı değil de belirli bir işletim sistemi içerisinde yılın belirli dönemleri kullanım hakkı verilmekte ise, bu sisteme devremülk adı verilmektedir. Bir devremülk alınırken dikkat edilmesi gereken devremülk mü devre tatil mi satıldığıdır. Devremülk alımında mülkün tapusu kişinin üzerine geçmekle beraber devre tatillerde ilgili binanın belirli bir süre için kullanımı satılmaktadır. Dolayısı ile satın almak istediğiniz tatilin kişiye ait bir taşınmaz olarak mı yoksa 20-30 yıl gibi uzun ama belirli bir süre ile kısıtlı olarak sunulan tatil hakkı olarak mı satıldığının araştırılarak durumun öğrenilmesinde büyük faydalar vardır.

Müşterek mülkiyet payına bağlı bir irtifak hakkıdır. Mesken olarak kullanılmaya elverişli bir yapı ve bağımsız bölümün ortak maliklerinden her biri lehine bu yapı veya bağımsız bölümünden yılın belli dönemlerinde istifade hakkı müşterek mülkiyet payına bağlı bir irtifak hakkı kurulabilir. Bu hakka Devre mülk hakkı denir.

1-Devre mülk hakkı ancak mesken nitelikli kat mülkiyetine veya kat irtifakına

çevrilmiş veyahut müstakil yapılarda kurulabilir.

2-Aksi resmi senetle kararlaştırılmadılça devre mülk hakkının bağlı olduğu pay,

devrelerin sayı ve süreleri esas alınarak eşit bir biçimde belirlenir.

3-Devre mülk üzerinde bu hakla bağdaşan ayni haklar kurulabilir. Devre mülk

hakkı devir edilebilir ve mirasçılara geçer.

4-Bir yıl içindeki devrelerin tamamı tapu sicilinde gösterilmelidir.

5-Devre mülk hakkının yılın belirli dönemlerine ayrılması ve 15 günden daha az

süreli olmamalıdır.

6-Sözleşmede aksi kararlaştırılmamışsa devre mülk hak sahibi bu hakkın

kullanımını başkalarına bırakabilir.

7-Ana taşınmaz mal ile bağımsız bölümlerin ve müstakil yapıların tapu

kütüklerinin beyanlar hanesine bağımsız bölüm veya yapı üzerinde devre mülk

hakkı kurulduğu işaret edilir. Düzenlenecek tapu senedinde de bu husus

belirtilir.

8-Üzerinde devre mülk hakkı kurulacak yapı veya bağımsız bölümlerin ortak

malikler arasında dönem süresi devir ve teslimi ile istifade şekil ve usulleri, yö

neticilerin seçimi ile hak ve sorumlulukları büyük onarım için ayrılacak dönem,

bakım masrafları gibi hususlar devre mülk sözleşmesinde belirlenir. Bu

hususları içeren ve bütün hak sahiplerince imzalanan devre mülk sözleşmesi

resmi senede eklenir ve tapu kütüğünün beyanlar hanesinde gösterilir.

9-Kat mülkiyetine çevrilmiş birden fazla bağımsız bölümlerden bazılarının

üzerinde devre mülk hakkı kurulması aksi yönetim planında

kararlaştırılmamışsa diğer bağımsız bölüm maliklerinin izinlerine bağlı değildir.

10-Devre mülk hakkı sahibi bu hakkın kurulduğu taşınmazların eklenti ve ortak

yerlerinden hissesi oranında ve kendisine ait olan süre içinde kullanma hakkına

sahiptir.

11-Üzerinde devre mülk kakkı kurulan yapı veya bağımsız bölümün ortak

malikleri aksi sözleşmede kararlaştırılmamışsa şüyuun giderilmesini

isteyemezler.

12-Devre mülk hak sahipleri kendilerine ayrılan ve tapu sicilinde belirtilen dönem

süresi sonunda kullandıkları bağımsız bölüm veya yapıyı sözleşme hükümleri

gereğince boşaltmaya ve yeni hak ve dönem sahibine teslime mecburdur.

13-Dönem süresi sonunda tahliye olmadığı takdirde yararlanacak olan dönem

sahibinden birisi veya yöneticinin tapu kaydını ve sözleşmeyi talebine ekleyerek

ibraz etmesi halinde mahallin en büyük mülki amirinin emri ile başkaca bir

işlem ve tebligata gerek kalmadan derhal zabıtaca boşalttırılır. İdare ve yargı

organlarına yapılacak başvuru bu boşaltma işlemini durdurmaz. Tarafların

kanundan ve sözleşmeden doğan hakları saklıdır.

14-Devre mülk hakkı sahiplerinin hak ve borçları yetki ve sorumluluklarının tespit

ve uyuşmazlıkların çözümlenmesinde, bu konuda sözleşmede veya yönetim

planında hüküm bulunmayan hallerde Türk medeni kanunu ve ilgili diğer kanun

hükümleri uygulanır.

15-Anlaşmazlıklar ana gayrimenkulun bulunduğu yerdeki sulh hukuk

mahkemesinde çözümlenir.

işte size kaynak

okuyun da cahil kalmayın

herkes oturduğu yerde sallamasın .....

DEVREMÜLK ALIRKEN DİKKAT EDİLECEKLER

Eğer satın almak istenilen mülkün tamamı ile kullanımı değil de belirli bir işletim sistemi içerisinde yılın belirli dönemleri kullanım hakkı verilmekte ise, bu sisteme devremülk adı verilmektedir. Bir devremülk alınırken dikkat edilmesi gereken devremülk mü devre tatil mi satıldığıdır. Devremülk alımında mülkün tapusu kişinin üzerine geçmekle beraber devre tatillerde ilgili binanın belirli bir süre için kullanımı satılmaktadır. Dolayısı ile satın almak istediğiniz tatilin kişiye ait bir taşınmaz olarak mı yoksa 20-30 yıl gibi uzun ama belirli bir süre ile kısıtlı olarak sunulan tatil hakkı olarak mı satıldığının araştırılarak durumun öğrenilmesinde büyük faydalar vardır.

Müşterek mülkiyet payına bağlı bir irtifak hakkıdır. Mesken olarak kullanılmaya elverişli bir yapı ve bağımsız bölümün ortak maliklerinden her biri lehine bu yapı veya bağımsız bölümünden yılın belli dönemlerinde istifade hakkı müşterek mülkiyet payına bağlı bir irtifak hakkı kurulabilir. Bu hakka Devre mülk hakkı denir.

1-Devre mülk hakkı ancak mesken nitelikli kat mülkiyetine veya kat irtifakına

çevrilmiş veyahut müstakil yapılarda kurulabilir.

2-Aksi resmi senetle kararlaştırılmadılça devre mülk hakkının bağlı olduğu pay,

devrelerin sayı ve süreleri esas alınarak eşit bir biçimde belirlenir.

3-Devre mülk üzerinde bu hakla bağdaşan ayni haklar kurulabilir. Devre mülk

hakkı devir edilebilir ve mirasçılara geçer.

4-Bir yıl içindeki devrelerin tamamı tapu sicilinde gösterilmelidir.

5-Devre mülk hakkının yılın belirli dönemlerine ayrılması ve 15 günden daha az

süreli olmamalıdır.

6-Sözleşmede aksi kararlaştırılmamışsa devre mülk hak sahibi bu hakkın

kullanımını başkalarına bırakabilir.

7-Ana taşınmaz mal ile bağımsız bölümlerin ve müstakil yapıların tapu

kütüklerinin beyanlar hanesine bağımsız bölüm veya yapı üzerinde devre mülk

hakkı kurulduğu işaret edilir. Düzenlenecek tapu senedinde de bu husus

belirtilir.

8-Üzerinde devre mülk hakkı kurulacak yapı veya bağımsız bölümlerin ortak

malikler arasında dönem süresi devir ve teslimi ile istifade şekil ve usulleri, yö

neticilerin seçimi ile hak ve sorumlulukları büyük onarım için ayrılacak dönem,

bakım masrafları gibi hususlar devre mülk sözleşmesinde belirlenir. Bu

hususları içeren ve bütün hak sahiplerince imzalanan devre mülk sözleşmesi

resmi senede eklenir ve tapu kütüğünün beyanlar hanesinde gösterilir.

9-Kat mülkiyetine çevrilmiş birden fazla bağımsız bölümlerden bazılarının

üzerinde devre mülk hakkı kurulması aksi yönetim planında

kararlaştırılmamışsa diğer bağımsız bölüm maliklerinin izinlerine bağlı değildir.

10-Devre mülk hakkı sahibi bu hakkın kurulduğu taşınmazların eklenti ve ortak

yerlerinden hissesi oranında ve kendisine ait olan süre içinde kullanma hakkına

sahiptir.

11-Üzerinde devre mülk kakkı kurulan yapı veya bağımsız bölümün ortak

malikleri aksi sözleşmede kararlaştırılmamışsa şüyuun giderilmesini

isteyemezler.

12-Devre mülk hak sahipleri kendilerine ayrılan ve tapu sicilinde belirtilen dönem

süresi sonunda kullandıkları bağımsız bölüm veya yapıyı sözleşme hükümleri

gereğince boşaltmaya ve yeni hak ve dönem sahibine teslime mecburdur.

13-Dönem süresi sonunda tahliye olmadığı takdirde yararlanacak olan dönem

sahibinden birisi veya yöneticinin tapu kaydını ve sözleşmeyi talebine ekleyerek

ibraz etmesi halinde mahallin en büyük mülki amirinin emri ile başkaca bir

işlem ve tebligata gerek kalmadan derhal zabıtaca boşalttırılır. İdare ve yargı

organlarına yapılacak başvuru bu boşaltma işlemini durdurmaz. Tarafların

kanundan ve sözleşmeden doğan hakları saklıdır.

14-Devre mülk hakkı sahiplerinin hak ve borçları yetki ve sorumluluklarının tespit

ve uyuşmazlıkların çözümlenmesinde, bu konuda sözleşmede veya yönetim

planında hüküm bulunmayan hallerde Türk medeni kanunu ve ilgili diğer kanun

hükümleri uygulanır.

15-Anlaşmazlıklar ana gayrimenkulun bulunduğu yerdeki sulh hukuk

mahkemesinde çözümlenir.

işte size kaynak

okuyun da cahil kalmayın

herkes oturduğu yerde sallamasın .....

Devre Tatil Sözleşmeleri Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik

13.06.2003 Cuma RG Sayı: 25137 (Asıl)

Amaç
Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, taşınmazların, yılın belirli bir dönemine ilişkin kullanım hakkının devrine ya da devri taahhüdüne ilişkin sözleşmelere uygulanacak usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2 — Bu Yönetmelik, başta devre tatil sözleşmeleri olmak üzere, devreli tatil temelli olarak, tüketiciye belirli veya belirlenebilir bir taşınmazın, bir kısmının veya tamamının kullanım hakkını, belirli veya belirlenebilir bir dönem süresince doğrudan veya dolaylı olarak sağlayan sözleşmelere uygulanır.
Dayanak
Madde 3 — Bu Yönetmelik, 23/2/1995 tarihli ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 31 inci ve bu Kanuna 4822 sayılı Kanunla eklenen 6/B maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4 — Bu Yönetmeliğin uygulamasında;
a) Bakanlık: Sanayi ve Ticaret Bakanlığını,
b) Bakan: Sanayi ve Ticaret Bakanını,
c) Mal: Alış-verişe konu olan taşınır eşyayı, konut ve tatil amaçlı taşınmaz malları ve elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri gayri maddi malları,
d) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan mal sağlama dışındaki her türlü faaliyeti,
e) Tüketici:Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi,
f) Sağlayıcı: Kamu tüzel kişileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye hizmet sunan gerçek veya tüzel kişileri,
g) Kredi veren: Mevzuatları gereği tüketicilere nakit kredi vermeye yetkili olan banka, özel finans kuruluşu ve finansman şirketlerini,
h) Devre Tatil Sözleşmesi: En az üç yıl süre için yapılan ve bu süre zarfında yıl içinde, belirli veya belirlenebilecek ve bir haftadan az olmayacak bir dönem için bir veya daha fazla sayıdaki taşınmazın kullanım hakkının devri ya da devri taahhüdünü içeren sözleşme ya da sözleşmeler gurubunu,
ifade eder.
Devre Tatil Sözleşmesi
Madde 5 — Devre tatil sözleşmesinin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur.
Sözleşmede;
a) Tüketicinin, sağlayıcının ve malikin isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri,
b) Sözleşme konusu hakkın niteliği, kapsamı ve kullanım koşulları,
c) Sözleşme konusu taşınmazın fiili durumu ve yeri, taşınmaz inşaat halinde ise fiili durumu ve makul bir tamamlanma tarihi,
d) Taşınmazın tamamlanmasına veya tamamlanamadığı hallerde yapılmış olan her türlü ödemenin, yasal faiziyle birlikte iade edileceğine dair bir taahhüt,
e) Tüketicinin yararlanabileceği yüzme havuzu, sauna ve benzeri ortak tesisler, ışıklandırma, su, bakım ve benzeri hizmetler ile bunlardan yararlanma şartları,
f) Taşınmazın bakım ve onarımının, yönetim ve idaresinin ne şekilde olacağına ilişkin açıklamalar,
g) Sözleşmenin süresi ve sözleşme konusu hakkın kullanılabileceği dönem,
h) Sözleşme konusu hakkın kullanılması karşılığı olarak tüketici tarafından ödenecek bedel, ortak tesislerin ve hizmetlerin kullanımı için ödenecek bedel, vergi,harç gibi zorunlu yasal giderler ve genel idari masrafların ne şekilde hesaplanacağına ilişkin açıklamalar,
ı) İktisabın sözleşmede belirtilenler dışında herhangi bir ek ödemeye ve yükümlülüğe yol açmayacağına ilişkin bir kayıt,
j) Sözleşme konusu hakkın devir veya takas edilmesinin mümkün olup olmadığı,
k) Cayma hakkı ve bu hakkın ne şekilde kullanılacağı, cayma bildirimlerinin gönderileceği sağlayıcıya ilişkin bilgiler,
l) Tarafların sözleşmeyi imzaladığı yer ve tarihe ilişkin bilgiler,
yer alır.
Cayma Hakkı
Madde 6 — Tüketici, sözleşmenin her iki tarafça imzalanmasından itibaren on gün içinde hiçbir sebep göstermeksizin ve hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin cayma hakkını kullanarak sözleşmeden dönebilir.
Sağlayıcı, bu süre dolmadan devre tatil sözleşmesine konu mal ve/veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Sözleşmenin, devre tatil sözleşmesine konu tesiste akdedilmesi halinde, bu hüküm uygulanmaz. Bu durumda, sözleşmenin devre tatile konu tesiste yapıldığını ispat külfeti sağlayıcıya aittir.
Sözleşmede Bulunması Gereken Şartların Eksikliği
Madde 7 — Sözleşmede yer alması gereken ve 5 inci maddede belirlenen asgari koşullardan biri eksik olduğu taktirde tüketici, sözleşmeyi imzaladığı tarihten itibaren 3 ay içinde bir bildirimde bulunarak, bu sürenin sonuna kadar eksikliğin giderilmesini talep ve aksi taktirde sürenin bitiminde sözleşmenin kendiliğinden sona ermiş olacağını ihbar edebilir.
Bu süre içinde eksiklik giderildiği taktirde, cayma hakkı için 6 ncı maddede öngörülen süre, eksikliği giderici bilginin yazılı olarak tüketiciye ulaştırıldığı tarihten itibaren işlemeye başlar.
Buna karşılık süre içinde eksiklik giderilmez ise sözleşme 3 aylık sürenin bitiminde kendiliğinden sona erer. Bu halde tüketici bedel, cezai şart tutarı veya tazminat adı altında hiçbir ödemeyle yükümlü tutulamaz; yaptığı ödemeler varsa bunlar da sona erme tarihinden itibaren 10 gün içinde kendisine iade edilir.
Kredi Sözleşmesi
Madde 8 — Tüketicinin ödediği bedel kısmen veya tamamen sağlayıcı tarafından ya da sağlayıcı ile kredi veren arasındaki anlaşmaya dayanılarak karşılanıyorsa, cayma hakkının kullanılması halinde, kredi sözleşmesi de hiçbir tazminat veya cezai şart tutarını ödeme yükümlülüğü söz konusu olmaksızın kendiliğinden sona erer. Ancak bunun için, cayma bildiriminin kredi verene de yazılı olarak iletilmesi gerekir.
Sorumsuzluk Kaydı
Madde 9 — Sözleşme metninde veya müstakil herhangi bir belgede tüketicinin bu Yönetmelikte yer alan, haklarını kullanmaktan feragat ettiğine dair veya sağlayıcının bu Yönetmelikten kaynaklanan yükümlülüklerini sınırlayan veya ortadan kaldıran kayıtlar geçersizdir.
Tanıtım Broşürü
Madde 10 — Sağlayıcı taşınmaz veya taşınmazlar hakkında bilgi isteyen tüketiciye tanıtım amaçlı bir broşür verir. Devre tatil sözleşmesinde taraflar aksini kararlaştırmadıkça ve mücbir sebepler dışında, broşürde yer alan şartlarda değişiklik yapılamaz.
Bu broşürde;
a) Sağlayıcı ve malikin isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer erişim bilgileri,
b) Taşınmazın bakım ve onarım, yönetim ve idaresinin ne şekilde olacağına ilişkin açıklamalar,
c) Sözleşme konusu hakkın kullanılması karşılığı olarak tüketici tarafından ödenecek bedel, ortak tesislerin ve hizmetlerin kullanımı için ödenecek bedel, vergi,harç gibi zorunlu yasal giderler ve genel idari masrafların ne şekilde hesaplanacağına ilişkin açıklamalar,
d) Cayma hakkı ve bu hakkın ne şekilde kullanılacağı, cayma bildiriminin gönderileceği sağlayıcıya ilişkin bilgiler,
e) Taşınmaza ve sözleşmeye ilişkin daha fazla bilgiye nasıl ulaşılacağına dair açıklamalar,
yer alır.
Sağlayıcı tarafından devre tatil sözleşmesine konu taşınmaz veya taşınmazlar için yapılacak reklamlarda, söz konusu broşürün nereden temin edileceğine ilişkin bilgiler de yer alır.
Yürürlük
Madde 11 — Bu Yönetmelik 14/6/2003 tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 12 — Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Ticaret Bakanı yürütür.

biz devre tatil satıcıları size zorla birşey yapmıyoruz üstelik tanıtım salonunda hepiniz nasıl mutlu nasıl memnunsunuz.bir de hediye tatil vermişiz size beş yılşdızlı otelde ne olur ki 100 dolar depozit verseniz ki tatil sonunda alıyorsunuz.nankörsünüz siz

Duygu hanım, özellikle son kısmı oldukça ilginç, saklamalık örnek bir yorum. Üzerine bir yazı daha yazılabilir. Teşekkürler.

Devre tatilde de müşteri mutluluğu dönemi başlıyor

Erkan ÇELEBİ


Prestij Vip Holiday, devre tatil sisteminde, müşterisine ‘‘Cayma hakkı’’ tanıyan ilk kuruluş oldu. Firma, Kuşadası'ndaki tesislerine kaydettiği üyelerine Cayma Bildirim Belgesi veriyor. Bu belge sayesinde tüketiciler, firmaya herhangi bir komisyon ödemek zorunda kalmaksızın, 7 gün içinde devre tatili almaktan vazgeçebiliyor. Diğer devre tatilciler ise direniyor.


Binlerce tüketiciye ‘‘beyin yıkama yöntemi’’yle pazarlanan devre tatil sisteminde, müşterisine ‘‘Cayma hakkı’’ tanıyan ilk kuruluş, Prestij Vip Holiday oldu. Kuşadası'ndaki ‘‘Clup Prestij’’ adlı tesisini devre tatil sistemiyle pazarlayan firma, kaydettiği üyelere Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın onayladığı Cayma Bildirim Belgesi'ni de veriyor. Bu belge sayesinde tüketiciler, hiç bir sorunla karşılaşmaksızın 7 gün içinde sözleşmeyi imzalasa dahi devre tatili almaktan vaz geçebiliyor. Firmaya herhangi bir komisyon ödemek zorunda kalmadan, ödediği peşinatı ve imzaladığı senetleri geri alabiliyor.


Prestij Vip Holiday'in sahibi Orhan Karadereli, ‘‘Biz firma olarak müşterilerimizle sorun yaşamak istemiyoruz. Üye, kendi isteğiyle gelmiş olsa dahi şayet vazgeçmek isterse, onlara 7 günlük düşünme süresi tanıyoruz. Çünkü, yasa bu belgeyi vermemizi zorunlu kılıyor. Bu belgeyi vermediğimiz taktirde zaten, mahkemelerde tüketicilerin lehinde karar alıyor’’ dedi.


KURALLARA UYMAK


Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Mehmet Akif Ersin de, kendi isteğiyle gidip, alanların dışında, toplantılı satış yöntemiyle yapılan devre tatil satışlarında firmaların müşterilerine cayma bildirim belgesi verme zorunluluğunun olduğunu hatırlattı. Ersin, ‘‘Bu kurallar, sektördeki tüm firmalar için geçerlidir. Kurallara uymayanlar, sonuçlarına katlanmak zorunda’’ dedi.


Yasaya göre, devre tatil sistemi pazarlayan kuruluşlar, kendi isteğiyle alanların dışında ‘‘toplantılı satış yöntemi’’yle gerçekleştirdikleri satışlarda kapıdan pazarlama kapsamında değerlendiriliyor.,Bu nedenle, sözleşmeleri imzalatırken, müşterilerine bir de cayma bildirim belgesi vermek zorundalar. Bu belgede de hiç bir yükümlülük altına girmeden 7 gün içinde cayma haklarının olduğunun yer alması gerekiyor. Aksi taktirde sözleşme geçersiz sayılıyor ve tüketici, mahkemelere baş vurarak istediği zaman cayma hakkını kullanabiliyor.


YASA GELİYOR


Oysa, devre tatil sistemi pazarlayan kuruluşlar, sistemlerinin yasa kapsamına girmediğini savunuyor ve bu belgeyi vermiyor. Sözleşmeleri iptal etmek için müşterilerinden devre tatil bedelinin yüzde 20'sini talep ediyor.


Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Ersin, devremülk ve devre tatil sistemleriyle ilgili yeni bir yasa tasarısı hazırlandığına değinerek, ‘‘Yeni yasa tasarısı, Avrupa Birliği'ndeki uygulamalar göz önünde tutularak hazırlanıyor. Sistemle ilgili tüm sorunlar bu yasayla birlikte açıklık kazanacak. Böylece, devre mülk ve devre tatil sistemine çeki düzen verilebilecek. Gerek tüketiciler, gerekse devre mülk ve devre tatil sistemi pazarlayan kuruluşlar yükümlülüklerini bilecek. Suistimaller ortadan kalkacak’’ dedi.

Devre Tatil Sözleşmeleri ile ortaya çıkan Devre Tatil hakkının Hukuki özellikleri nelerdir?
Devre Tatil hakkı, yapılan sözleşme sonucu ortaya çıkan kişisel bir haktır.Tarafların karşılıklı alacak ve borçları, yapılan sözleşmede belirlenir.

Devre Tatil hakkı, süreli ve dönemsel yararlanma hakkıdır.Yararlanılacak dönem için gün ya da hafta sınırlaması yoktur.Taraflar dönem süresini istedikleri gibi kararlaştırabilirler.

Devre Tatil hakkında, belirli bir yapı veya bağımsız bölümden yararlanma zorunluluğu sözkonusu değildir.Hak sahibi, Devre Tatil hakkını sunan işletmenin ve onun üyesi bulunduğu organizasyonların tatil tesislerinden yararlanabilir.

Devre Tatil hakkı, devir ve temlik edilebilir,mirasçılara geçer.Başkalarının kullanımına bırakılması, sözleşme hükümlerine tabidir

Devre Tatil sözleşmesinde hüküm bulunmayan hallerde, Borçlar Kanunu ve İlgili diğer Kanun Hükümleri uygulanır.

Devre Tatil ve Devre Mülk arasındaki benzerlikler nelerdir?

Devre Mülk de Devre Tatil de yılın belirli dönemleri için kullanma ve yararlanma hakkı vermekte, bu hakkın kullanımı da genellikle tatil-dinlenme amaçlı olmaktadır.

Her iki hak da üçüncü kişilere devredilebilir, mirasçılara intikal edebilir.

Her iki hak da, organizasyonun sunduğu değişim sistemi çerçevesinde intifa hakkına sahip olunan taşınmaz veya üzerinden yararlanılmak biçiminden alacak hakkına sahip olunan tatil tesisi dışındaki tatil tesislerinden de yararlanabilme imkanı sağlar.

Her iki hakkın doğmasına yol açan sözleşmenin taraflardan birini, ticari organizasyon oluşturur.Hatta bu organizasyon tüzel kişiliğe sahiptir.

Her iki hakkı elde etmenin temel nedeni, tatil ihtiyacının en ekonomik şekilde karşılanmasını sağlamaktır.

Her iki hak da kullanma ve yararlanma konusunda zaman bakımından belli dönemlerle sınırlıdır.

Devre Tatil ve Devre Mülk arasındaki farklar nelerdir?
Devre Mülk hakkının elde edilmesi, tescil işleminin gerçekleştirilmesine bağlı iken; Devre Tatil hakkının ediniminde böyle bir resmi prosedür zorunluluğu yoktur.

Devre Mülk hakkının tesisi için yapılan sözleşme, resmi şekilde yapılmadıkça geçerli olmazken, Devre Tatil sözleşmesi için böyle bir durum sözkonusu değildir.

Devre Mülk Hakkında devrelerin en az 15 günlük olması yasal zorunluluk iken, Devre Tatil hakkında devreler konusunda yasal süre sınırlaması yoktur.

CLUB FLIPPER ALDATMACASI
SAKIN CLUB FLIPPER'DAN DEVRE TATIL ALMAYIN.
YUZLERCE CLUB FLIPPER MAGDURUNDAN BIRI OLMAYIN.
2005 temmuzunda tatil icin gittigimiz Bodrum da yururken sehir merkezinde ellerinde davetiye dagitan bircok gencle karsilastik ve onlardan biri bize davetiye vererek Club Flipper’ a davet etti ve sadece reklam amacli olarak Club Fipper’e gelip orayi tanimamizi,o gun oradaki Club’in imkanlarindan ucretsiz faydalanacagimizi ve bir parti oldugunu ve yiyeceklerin ucretsiz ve acik menu oldugunu ve gelirken mayolarimiz alip gelmemizi soyledi. Bizde daha onceden bir yerlerden duydugumuz Club Flipper ismini dusunup bu teklifin guzel bir teklif oldugunu dusunduk ve ertesi gun oraya gittik.
Kapida bizi cok iyi karsiladilar ve Club’ i tanimamiz icin bize 2 refakatci verdiler ve yaklasik 2 saat boyunca bizi gezdirdiler ve oranin guzelliklerini anlatarak bizim oradan bir devre tatili almamiz yonunde telkinde bulundular ve onlarla beraber yemek yedik (yemekte bile yaninizdan ayrilmiyorlar. Bu arada acik menu dedikleri yemek 1 cesit makarna, corba ve salatadan olusuyor. Ortada parti yoktu ayni zamanda butun gunu onlarla gecirmek zorunda biraktiklari icin Club’in faaliyetlerin yararlanma da bir hikayeydi. ) yemekten sonra bizi satis gorusmelerinin oldugu salona goturduler ve orada bize her yolu deneyerek bir devre tatil satmaya calistilar biz almiyoruz dedikce onlar fiyat kiriyorlardi ve de fiyat oyle bir noktaya geldiki bizim yerimizde kim olsa bu fiyat karsisinda teklifi geri cevirmezdi, yani fiyat ilk dedikleri fiyatin dortte biri seviyesine kadar inmisti, bu arada satis salonunda diger insanlarda olup onlara da satis yapilmaya calisilmakta ve de satis yaptikca bir pazarlama teknigi olarak satin alan kisi icin bir can calip herkese onun cok buyuk bir is yaptigini ve herkese de o kisiyi alkislatarak diger devre tatil satmaya calistiklari insanlari psikolojik olarak baski altina aliyolardi. Fiyat dort te bir seviyesine inmis ayrica soylediklerine gore su anda satin alsak da, istersek istedigimiz zaman bizim adimiza baska birisine devre tatilimizi satacagimizi ve paramizi geri alacagimizi, illaki satin aldigimiz donemde buraya gelmemize gerek olmadigi yilda 150 milyon gibi ekstra bir parayla istedigimiz zaman oraya gelip tatil yapacagimizi eger biz gelemezsek bile akrabalarimizin ve ya arkadaslarimizin gelip tatil yapabilecegini ve ya baska birine o yilki tatilimizi devredebilecegimizi, ayni zaman da dunyaca unlu ve buyuk bir sirket olan RCI‘a ucretsiz uye olacagimizi ve sadece ekstra 150 dolar odeyerek dunyanin cesitli ulkelerinde 5 yildizli otellerde tatil yapacagimizi soylediler bizde butun bu imkanlara, fiyata ve de Club flipper ve de RCI‘in buyuk bir firma oldugunu dusunup bir yanlis yapmayacaklarini sanip devre tatil aldik. Aslinda olay bu sekilde dedikleri gibi olsa su an bile aldigimiza memnun olurduk ama.
Daha sonra otelimize geri dondugumuzde bu yakaladigimiz firsati bir tanidigimiza anlattik ve o aci gercegi ogrendik, meger Club Flipper bunu yillardir yapiyormus ve dedikleri hicbirseyi yapmiyorlarmis sadece hersey parayi alincaya kadarmis, bunun uzerine Club Flipper’i aradik ama su an yaklasik bir yil oldu ama telefonda yuzlerce denememize ragmen bir yetkiliye ulasamadik. Istanbul ‘a geri dondugumuzde hemen yasal hakkimizi kullanarak bir hafta icinde noterden elden olarak anlasmayi iptal edip onlara gonderdik ve paramizi geri verilmesini talep ettik ama hala bir cevap almis degiliz, mahkemeye verecegimizi soyledik buyrun verin dediler meger minareyi calarken kilifini da hazirlamislar normalde biz anlasmayi club Flipper da yaparken anlasma imzaladigimiz sirketin ismi yabanciydi ama biz onlarin baska bir sirketi diye suphelenmedik ve o sirket Almanya da kurulmus bu yuzde mahkeme acacaksak Alman mahkemesine basvurmamiz gerekiyor yani yapacagimiz ve de buyuk bir ihtimalle sonuc alamayacagimiz basvurunun masraflari odedigimizden daha fazla olacak ve zaman kaybi olacak sanirim boyle oldugundan kimse mahkemeyle ugrasmak istemiyor vede onlar hala Turkiyede istedikleri gibi at oynatiyorlar.
Ama bunun boyle olmasina izin vermeyecegiz ve vermemeliyiz.
LUTFEN BURADA OKUDUKLARINIZI YAKINLARINIZA BILDIREREK BU ALDATMACAYA SON VERMEMIZE YARDIMCI OLUNUZ.
Asagida www.sikayetvar.com adli sitede club flipper hakkinda yayinlanan ve bizim gibi bazi club flipper magdurlarinin yazdiklari sikaytler bulunmakta
CLUB FLIPPER Kandirmacasi aks [15 Ocak 2005, 13:39]
2003 Temmuz’unda ailece Bodrum’da tatil yaparken Club Flipper temsilcilerinden biri bize ertesi gun icin, reklam amacli oldugunu soyledigi Club Flipper tanitimi davetiyesi verdi. Gun boyu tesisin hizmetlerinden ucretsiz yararlanma ve tesis gezisi icerikli bu tur bize de cazip gelmisti ve gormek istedik.

Gittigimizde bizi karsilayan arkadaslar cok kibar davrandilar, tabi bunlar hep palavraymis. Tesis turu bittikten sonra bize devremulkden bir devre alip almayacagimizi sordular. Soyledikleri devreler oldukca pahali idi ama biz o meblaglari odeyemeyecegimizi soyledikce cesitli taksit olanaklari ve indirimli kosullar sundular. Nitekim biz de bu goz boyamalara kanarak fiyati bize uygun olan ve 15-30 Haziran ya da 1-15 Eylul tarihlerini kapsayan donemden, biri esime biri de baldizima olmak suretiyle 2 adet devre tatil satin aldik.

Bize sadece 250$ yillik bakim icin bedelimiz oldugunu, istedigimiz zaman gelip tesisi kullanabilecegimizi, 250$ fark odeyerek istedigimiz donemde tatil yapabilecegimizi hatta RCI denilen bir sistemle Turkiye’nin hatta dunyanin cesitli yerlerindeki anlasmali tesislerde tatilimizi yapabilecegimizin vaatlerinde bulundular. Maalesef hepsi kandirmaca cikti.

Butun o misafirperverlik ve sicak sohbet bize sozlesmeyi imzalatana kadarmis. 2004 yili Ocak ayi geldiginde, yillik kira bedelimizi yatirmamiz ve tatil yapacagimiz donemi belirlememiz icin bize bir form gonderdiler. Biz de bize 2004 yazi icin Temmuz ayinin uygun oldugunu ve farkini odeyerek o donem icerisinden yer ayirtmak istedigimizi bildirdik. Ama karsimizda o guzel konusan insanlar yoktu. Bize hakarete varan sozlerle yanlis anladigimizi, sadece anlasmanin yapildigi donemlerde tatil yapabilecegimizi ve hicbir sekilde degisiklik olmayacagini soylediler. Sonradan da ne kadar denediysek derdimizi cozecek bir yetkili ile irtibata gecemedik.

Gecen sene kira bedelini odedik ama tatile gitmedik. Sonradan paramizi geri almak devremizi satmak istedik satamadik, yardimci olmadilar, biz de ne yapacagimizi bilemedik.

Bu yil yine kira bedelini odememiz icin mesaj attilar. Biz sogudugumuz icin artik Club Flipper’a tatile falan gitmeyi dusunmuyoruz. Acaba kira bedelini yatirmazsak ne olur?Ayrica devremulkumuzu satip paramizi bunlardan kurtarmak istiyoruz.
CLUB FLIPPER a Kim Dur Diyecek? ulku [05 Mart 2005, 13:27]
2004 Temmuz’unda Bodrum tatilimizde carsida bir davetiye verilerek Clup Flipper hakkinda tanitim yapilacagi, istersek davetiye ile gunu birlik tesislerden faydalanacagimizda soylendi. Tanitim sabahtan aksama kadar surdu. Firma elemanlari cok kibardi, sozlesme imzalanana kadar tabi ki.

Ikna edici konusmalar sonunda fiyatlari da surekli kabul etmemiz icin asagiya cekerek bizi ikna ettiler ve devre tatil sahibi olduk diye sevinirken, sevincimiz cok surmedi. Sozlesmede yazan 1-31 Mayis/1-31 Ekim tarihlerini sordugumuzda bu donemin Mayis ve Ekim ayi arasindaki tum tarihleri kapsadigini soylediler. Aidat icin gonderdikleri formda ise sadece Mayis ve Ekim aylarini kapsadigini, kendilerinin boyle bir sey soylemediklerini, yaz aylarinda kullanabilmemiz icin ek ucret odememiz gerektigini bildirdiler. Biz yaz aylari dururken neden Mayis ve Ekim gibi havalarin sogudugu bir zamanda tatile cikalim ki?

Henuz emekli degiliz, yasimiz 30. Kafa dinleme zamanlarimiza daha vakit var yani. Zaten diger aylar hakkinda bize bilgi bile verilmedi. Sadece yaz ve kis aylari gibi iki donemden bahsedildi.

Defalarca derdimizi iletmemize ragmen firma yetkilileri tenezzul edip cevap bile vermediler. Satis muduru Alper Bey cevap olarak ne yapalim size ben mi sattim yanitini verdi. Mahkemeye vermeyi dusundugumuzu soyledigimizde ise bence de verin gibi bir cevap verdi. Bir firmanin satis mudurunun magduriyet gidermeye calisacagina bu tur yanitlar vermesi firmanin ne kadar disiplinli calistigi hakkinda bir fikir veriyor zaten


CLUB FLIPPER a Ne Oldugu Belirsiz Paralar Oduyorum alis [12 Nisan 2005, 14:02]
1998 senesinde Bodrum’da tatilde iken, sasali, guzel, goz kamastirici bir mekanda, muthis bir ilgi sevgi seli icerisinde, tam da indirim donemine denk gelmisken yapilan bir anlasma ve senetlere atilan imzalar, tam 7 senedir cektigimiz sikintilarin baslamasina neden oldu.

Farkinda olmadan, cok incelemeden satin aldigimiz bu devre tatil hakkimizi, 7 senedir daha bir kez kullanmamis olmamiza ragmen duzenli olarak arayip sitenin bakim ucretlerini, temizlik paralarini istiyorlar ve zorunlu olarak oduyoruz. Her telefon actiklarinda hizmetlerinden memnun olmadigimizi, aldigimiza pisman oldugumuzu soyluyoruz. Ayrica her konusmada hakkimizi satmak istedigimizi soyluyoruz ve bu son cumlemiz oluyor, hemen telefonu kapatiyorlar ve bir daha da bir onceki gorustugunuz kisiyi bulamiyorsunuz.

Alirken istedigimiz anda satabilecegimizi, dilersek devredebilecegimizi, hatta kiraya verebilecegimizi soylemelerine ragmen kullanilmayan, 7 senedir hic gormedigim bir yere para yolluyorum ve artik bu cilenin bas agrisin bitmesini istiyorum.
CLUP FLIPPER Magdurlarinin Sorunlarini Kim Cozecek? pomar [12 Temmuz 2005, 13:04]
97 yili yazinda diger magdurlarda da oldugu uzere alisveris esnasinda verilen bir davetiye ve sonrasinda gelen taciz halindeki telefonlar sonunda Bagdat caddesindeki ofislerine esim ile gittik yogun bir psikolojik baski sonucu devre tatilin yapacagi prim ve hatta yapmasa bile sattiklari fiyattan tekrar geri alacaklarini belirtmeleri uzerine tabir dogru olursa cebren ve hile ile alinan bir devre tatilim var.

Su ana kadar bir kez dahi gitmis degilim. Tum basvurularim sonunda Clup Flipper yetkilileri sanirim baslarindan savmak icin hakli oldugumu arkadaslarinin yalan soylemis olabilecegini o yuzden de ceza olarak Bagdat Caddesi’ndeki bu buroyu belirli bir sure kapattiklarini soylediler, fakat bu benim magduriyetimi gidermedigi gibi kurum olarak da ne kadar ciddiyetsiz olduklarini gosterdi.

Daha sonraki temaslarimda ise 2. el satisa baslamadiklarini baslamalari halinde beni arayacaklarini soylemelerine karsin 8 yildir halen bir cevap alabilmis degilim. Diger sikayetlerden de anladigim kadariyla halen ayni yontemlerle insanlari kandirmaya devam ediyorlar.

IL hakem heyetleri dahil bir cok yere basvurmama ragmen kapidan satislar ile ilgili kanunun bizim durumumuzu cozumlemedigini gordum.
BASKA BIR CLUB FLIPPER MAGDURU
Bizde 2003 yazi balayi tatilinde Bodrum”da idik.Bodrum”un icini gezerken hafta sonu club Flipper”a davet
ettiler. Bizde bir degisiklik olur diye gittik. Bizi gezdirdiler, allem edip, kullem edip naptilar bilmeden anlamadan
biz senetlere imzayi attik. 24 ay 150 dolar odeyecek, istedigimiz an tatil yapabilecektik. Ilk odeme olrakta pesin
100 dolar odedik. Oradan ayrilip otelimize dondukten sonar is kafama yatmadi. Esimle tekrar dusunduk ve
iptal edelim dedik. Ertesi gun club flipper’in yolunu tuttuk. Dun bizi ikna etmek icin akla karayi secenler bizimle
sanki hic gorusmemis gibi davrandilar. Sonra muhatabiniz biz degiliz. Isvicre’de bir kurulus oldugunu iptal icin
onlarla gorusmemiz gerektigini soylediler. Senetlerim sizde filan desemde beni dinlemediler. Bizde ayrildik
Sonra Istanbul’a donunce Seyrantepe’deki Club Flipper’in merkezine ugradim. Ama adamdan sayip beni bir
dinleyen olmadi. Velhasil kazigi yedik. Imzali senetler de var. Dogru Pera is merkezindeki tuketiceleri koruma
dernegine gittim. Onlar buyuk bir ilgi ile beni sahiplendiler. Boyle dolandiriciliklarin cok fazla oldugunu onlardan
ogrendim. Hemen mahkemeye verdim senetlerin iptali icin. Tam bir muhatap bulunmadigi icin mahkeme hala
devam ediyor. Daha ne kadar surer bilmiyorum. Bu arada senetlerden bir haber yok daha. Bizim gibi saf
insanlar, bunun gibi dolandiricilarin yaninda olan politikalar oldugu surece dolandirilmaya devam edecektir.
Herkesi daha dikkatli olmaya ve hic kimseye guvenmmeye daavet ediyorum.

EGER SIZDE BIR CLUB FLIPPER MAGDURU ISENIZ BIZE E MAIL GONDEREREK ILETISIM KURUNUZ.
Bize ulasmak icin E mail adresimiz : deffecriati@yahoo.co.uk

arkadaşlar dedeman artık devretatil ya da devre mülk satmıyor!club
bodrum dedeman devremülkleri satılıyor sadece!artık dedemana anlayıp
dinlemeden peşini araştırmadan aldığınız devremülkler ya da
devretatiller yüzünden çamur atmayınız!satış aşamasında
devrenizi satarız,kiralarız,vs gibi yalanları söyleyerek satanlar
olduysa bu dedemanın çalıştırdığı yalnış satış ekiplerinden
kaynaklanıyor!ben bir satış müdürüyüm!devretatil satış
müdürü!hem de dedemanda.dedeman satış müdürü olmama rağmen rcı
ile tatile çıktım!ve inanılmaz şaşırdım!las vegas hilton da 1
hafta 4 kişi 275€ ile konakladım!hiç bir tur beni hiltona
götüremezdi!çünkü çok savunulan paket turlar insanlarımızı
sadece 3 yıldızlı ya da 4 yıldızlı otellere gönderebiliyorlar!ve
herşey dahil tur satıyorlar!oysa ben las vegası gezdim.hiltonda
herşey dahil kalmaya gitmemiştim ki!amaç las vegastı zaten!
herneyse kimse kimseye zorla birşey satmaz.satış teknikleri
vardır evet,ama kimse bana zorla sattılar yalan sölediler
demesin.yalan söyleyen ekipleri ve insanları ben de
onaylamıyorum.sadece şunu biliyorum dedemandan alınacak herhangi
bir devretatili satmak için almayın!satamazsınız kolay
kolay!sizin gibi devretatile önyargılı insanlarla dolu bu
türkiyede kimseye devretatil satamazsınız!yurt dışına kendi uçak
biletinizi ödeyerek,kendi yemeğinizi karşılayacağınızı
bilerek(bunu mutfaklı üniteler ve tesisler seçerek te
çözebilirsiniz)ama ülkeyi kendi özgürlüğünüzce
gezeceğinizi bilerek böyle bir sistemi alın ve ya
tanıyın!devretatil ve rcı muhteşem değil! ama şu kesinki hiç
bir tur rehberinin paçasına takılmadan otelde herşey dahil bir
tatil yerine,ülkeyi kendi özgürlüğünüzce gezeceğiniz hem
de hayal bile edemeyeceğiniz kalitedeki otellerde kalacağınız
bir sistemdir devretatil ve r.c.ı!herşeyin bir yalnış giden
tarafı vardır!bugün bir banka havalesi için bile artık para
alıyor bankalar!bugün bir spor salonu üyelikleri bile yazarak
çizerek anlatılıyor ve bugün karar verirseniz vade yaparım
diyorlar!bugün bir paket turda bile 7 gecelik hiç bir tatili
herşey dahil 1500€ dan aşağı bulamıyorsunuz.bugün bir patron
bile elemanının gelmediği günlerinin parasını kesiyor.bugün
artık herşey denildiği gibi gitmeyebiliyor!bugün insanlar
yalnışları daha çok konuşuyor.ve bunu sektöre mal ediyor.bu
sektörden ekmek yiğenler yani bizler önyargıyı silmek için
uğraşıyoruz.sizce ben dedemandan bunun için çok mu para
alıyorum.kuru bir maaşla bu kadar dedemanı koruyacak kadar enayi
miyim.tek şaşırdığım şu etraftan duyduklarınıza bu kadar
inanmanız,yaşadıklarınızı genele mal etmeniz!bu sebeple devretatil
ve r.c.ı sahtekarlığı diye birşey yoktur!size bu sistemi
satanların art niyetleri markayı kötüye kullanmaları sahtekarlığın
ta kendisidir.dedeman bunun farkına 2 yıl önce varmıştır.ve
gerekli düzenlemeleri yapmıştır!satış teknikleri heryerde
aynıdır.dedeman yine aynı teknikte satış yapar!hediye verir.bir
insan devretatil alsın ya da almasın bu hediye o insana
verilir.çünkü davet edilmiştir!insanlara ogün karar
verdikleri takdirde vade yapılır.ya da öyler söylenir.çünkü
giden kimse geri gelmez.hele de bir şeyi satın almaya!hele de bu
devirde!alınan ürüne ne kadar emek verirseniz o kadar özgür
kullanabilirsiniz.cesur olup bir tur operötörü olmadan bir
şehri gezmeyi hayal ettiniz mi,herşey dahil tur otellerinin
kalitesiyle,hilton,şhereton,ramada,hayat,holiday inn,ve bunun
gibi ünlü 4000 tesis kalitesini kıyaslamaya fırsatınız oldu
mu,buna ne kadar cesaretiniz varsa ve ne zaman cesaretiniz varsa o
zaman devretatil alın.bunlardan ne kadar eminseniz ozaman satış
ekibini ya da ürünü kötüleyin.

sevgili dostlar
bizler uzun yıllardır bu işi iyi dürüst ve adam gibi yapmaya çalışan belki yüzlerce yüreğiz üyelerimiz memnun mutlu ve keyifli bu bizlere inanılmaz mutluluk veriyor dolandırıcılık diyen insanlar !!! yapmayın çamur atmayın en az ama en az sizler kadar alnımızın teriyle gecelere kadar çalışarak hayatımızı kazanıyoruz . türkiyede devre tatil sektörü büyüyerek devam edecek unutmayın herkese saygılar devretatilci dostlar bol kazançlar alın terinizle

Devretatil aidatı bile 5 yıldızlı otel parası

DEVREMÜLK ve devretatil sistemiyle çalışan tesislere ödenen aidatlarla artık, 3 kişilik bir aile güney sahillerindeki 5 yıldızlı otellerde rahatlıkla tatil yapabiliyor.
Üyelerin sadece bir haftalık konaklama bedeli olarak 350 dolar aidat ödediği devretatil sistemlerinde 15 günlük dönemlerin aidatı, 700 dolara kadar çıkıyor. ``BEDAVA tatil`` vaatederek, 3 bin dolardan başlayan bedellerle pazarlanan devretatillerin şimdi, aidatları bile fiyatının dörtte birine ulaştı. Pazarlandığı dönemde 700 mark olan 15 günlük devretatil aidatları, keyfi uygulamalar sonucunda önce dolara çevrildi. Ardından da haftalık dönem üzerinden alınmaya başlandı. Bunun sonucunda 15 günlük devretatilin yıllık aidatı 700 dolara (945 milyon lira) kadar çıktı. Oysa, sadece konaklama bedeli olarak ödenen bu aidatlarla, 3 kişilik bir aile, güney sahillerindeki 5 yıldızlı otellerde rahatlıkla yarım pansiyon tatil yapabiliyor. MARKTAN DOLARA İlk başta devremülk olarak iki haftalık dönemler halinde pazarlanan tesisler, tapu verme zorunluluğu yüzünden 1995 yılından itibaren devretatil sistemine geçti. Devretatil sistemiyle birlikte, 15 günlük dönemler de birer haftalık dönemlere dönüştü. Bunun sonucunda, 15 günlük devremülk sahiplerine, birer haftalık iki dönem üzerinden yıllık aidat uygulanmaya başlandı. Alman Markı cinsinden toplanan aidatlar, 1996 yılında dolar olarak tahsil edilmeye başlandı. Ancak, aidatların her yıl yeniden belirlenmesi, dolar bazında sürekli artırılmasına neden oldu. İki haftalık dönemlerin yıllık aidatları 700 dolara kadar ulaştı. Ayrıca, tesise gitmeyen üyelere ait dönemler, üçüncü şahıslara kiralanmaya başlandı. Buna rağmen, kullanılmayan dönem için de üyelere aidatın yüzde 25`ini ödeme zorunluluğu getirildi. Tesisi kullanmayan üye, 100 ile 150 dolar aidat ödemek zorunda bırakıldı. AİDATLAR DÜŞÜKMÜŞ! Arkadaşımız Zeliha Aslan, devretatil sistemlerindeki aidat sorunuyla ilgili olarak Clup Flipper yetkilileriyle görüştü. Devretatil sistemiyle çalışan tesislerde bazı hizmetlerin verilebilmesi için üyelerden aidat toplanmanın zorunlu olduğuna dikkat çeken yetkililer, ``Aynı sistemle çalışan yurtdışındaki tesislerde alınan aidat, Türkiye`nin iki katını buluyor. Ayrıca sözleşmelerine koydukları maddelerle, iki yıl üstüste aidat ödemeyenleri, para iadesi yapmadan üyelikten çıkarabiliyorlar`` dedi. Tesisi kullanmayanların da genel giderlere katılmaları gerektiğine dikkat çeken Clup Flipper yetkilileri, ``Daire kullanılmasa bile genel aydınlatma, havuzların ve bahçenin bakımı, güvenlik gibi harcamalar yapılıyor. Geçmiş yıllarda tesisi kullanmayan üyelerden aidatın yüzde 10`unu tahsil ediyorduk. Ancak, üyelerin büyük bölümü tesisi uzun süre kullanmadığı takdirde, yüzde 10`luk aidat bedeliyle çarkın dönmesini sağlamak mümkün olmuyor. Bu nedenle artık, devretatil dönemini kullanmayan üyeler aidatın yüzde 25`ini ödüyor`` dediler.

Bu da dağda tatil vurgunu
SET Turizm adlı acente, 'Zirvede dört mevsim rüya gibi tatil' diyerek, 155 milyar liralık vurgun gerçekleştirdi. Kastamonu'daki Ilgaz Mountain Resort tesislerini RCI değişim sistemiyle pazarlayan şirket, yüzlerce kişiden para topladıktan sonra kayıplara karıştı.

KASTAMONU'da ki Ilgaz Mountain Resort tesislerinin pazarlamasını yapan Set Turizm adlı acente, 'Zirvede dört mevsim rüya gibi tatil' diyerek, 155 milyar liralık vurgun gerçekleştirdi. Ilgaz Milli Parkı sınırları içinde ki Ilgaz Mountain Resort tesislerini RCI değişim sistemiyle pazarlayan şirket, yüzlerce kişiden para topladı. Düzenlediği kampanyalar hayali çıkan Set Turizm'in, topladığı paralarla birlikte kayıplara karışması üzerine müşteriler, haklarını ana firmadan aramaya başladı. Müşterilerin yanı sıra, kendilerinin de dolandırıldığını söyleyen BK Ilgaz'ın yetkilileri, 'Hayali kampanyalara katılmamış, elinde belgesi olan, tüm madurların zararını karşılamaya çalışıyoruz' dedi.

Ilgaz Mountain Resort, Ilgaz Milli Parkı sınırlarında 60 dönümlük geleneksel Kastamonu mimarisine uygun olarak inşa edilmiş beş yıldızlı, 88 apart daireden oluşuyor. Tesiste, kayak, tracking, dağcılık ve jogging gibi tüm doğa sporlarının yapılabildiği gibi, kapalı bir havuz, cep sineması, oyun salonları, çocuk bakım odası, sauna, Türk hamamı ve fitness center da bulunuyor.

4 ACENTE PAZARLIYOR

Tesisin RCI değişim programı çerçevesinde devre tatil sistemiyle pazarlamasını BK Ilgaz adlı şirket gerçekleştiriyor. BK Ilgaz adına tesisi İstanbul'da aralarında Set Turizm'in de bulunduğu 4 acente pazarlıyor. Bu acenteler, Ilgaz Mountain Resort tesislerini devre tatil sistemiyle sattıkları gibi günlük ya da haftalık tatil paketi olarak da pazarlayabiliyor.

Ilgaz Mountain Resort tesislerini, ' Ilgaz Dağları'nın doğal güzellikleri içinde 4 mevsimi rüya gibi bir tatil' sloganıyla birer haftalık dönemler halinde pazarlayan Set Turizm'den 45 yıl süreyle devre tatil alanlar, RCI değişim sistemine de üye olma vaadinde de bulunuyordu.

Ilgaz Mountain Resort'ü kolay pazarlayabilmek ve tatilcilere daha da cazip konuma getirebilmek için de hayali kampanyalar düzenleyen Set turizm, başvuruda bulunanlardan paraları topladı. Topladığı bu paralara karşılık, ana firmaya çekler verdi. Tatil dönemi gelen müşterilerin tatile gitmek istemeleri ve ana firmanın, günü gelen çekleri tahsil etmek istemesi üzerine Set Turizm, büroyu boşaltarak ortadan kayboldu. Ana firmaya verdiği çekler, karşılıksız çıktı. Organize ettiği kampanyaların hayali olduğu anlaşıldı. Müşteriler bu kez, haklarını Ilgaz Mountain Resort'un işletmecisinden aramaya başladı.

ZARAR KARŞILANIYOR

Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı, Ilgaz Mountain Resort madurlarından Serdar Sayan'ın başvurusuyla ilgili olarak BK Ilgaz'ın Avukatı Nazan Kaya'yla görüştü. Müşterilerin yanı sıra, kendilerinin de dolandırıldığını söyleyen Kaya, 'Set Turizm, müşterilerden topladğığı devra tatil ve tatil paketi bedellerine karşılık bize çek verdi. Verdiği bu çekler karşılıksız çıkınca, ortadan kayboldular. Şimdi müşteriler, zararlarının karşılanması için bize başvuruyor. Hayali kampanyalara katılmamış, elinde belgesi olan, tüm madurların zararını karşılamaya çalışıyoruz. Bunlardan, tatil paketi alanlara tatil bedellerini, devre tatil sistemi alanlara da haklarını kullandırmaya çalışıyoruz. Devre tatil almaktan cayanlarda şayet başvurularını yasal süresi içinde yapmışlarsa, yatırdıkları kaporaları iade ediyoruz' dedi.

Set Turizm yüzünden 95 milyar lirası tatil paketi, 45 bin doları da devremülk sistemi olmak üzere 155 milyar liralık zarara uğradıklarını söyleyen Kaya, 'Bu firma yüzünden 100'den fazla kişide mağdur oldu. Onların mağduriyetini şimdi biz gidermeye çalışıyoruz. Ancak, bize ve müşterilerimize yaptıklarını Set Turizm'in yanına bırakmayacağız. Yöneticileri hakkında mahkeme yoluyla hakkımızı arayacağız' dedi.

RCI; bünyesinde Dünya'da 4,000'in üzerinde, ülkemizde ise 30'un üzerinde tesisin bağlı olduğu, konusunda lider bir kuruluştur. Dünyada Pazar payı % 80'lerde olan RCI'in üye aile sayısı dünyada 3 milyon, Türkiye'de ise 16,000 civarındadır.Bu uygulamaya göre anlaşmalı herhangi bir CENTURY 21 ofisinden, belirlenmiş bir limitin üzerinde gayrimenkul alım, satım veya kiralama işlemi yapan herkese kura veya çekiliş olmaksızın yurtiçi ya da yurtdışında 1 hafta süreli (7 gece), 4 kişilik (bazı tesislerde 6 kişi) 1 defa kullanılmak üzere bir tatil konaklaması hediye edilir. 1 haftalık tatiller RCI sistemine dahil yurt içi ve dışında 4,000'in üzerindeki tesisin uygun dönemlerini içerir. Söz konusu uygulama belli bir süre ile sınırlı olmayıp, devamlı sunulacak standart bir hizmettir.
Tatil hediyeli pazarlama aktivitesi, Türk emlak sektöründe sadece CENTURY 21 Ofislerince uygulanabilen rakipsiz bir hizmettir.
Bu hediyeler uçak bileti, otobüs bileti vb. gibi yol ücretlerini içermez. Bazı tesislerde elektrik, su, vb. kullanımlar ücretlendirilebilir. Yine bazı tesislerde girişte depozit talep edilebilir, ancak söz konusu depozit, tesisi terk ederken geri ödenir.
Tatil hediyesi alabilmek için anlaşmalı CENTURY 21 Ofislerinden belirlenmiş bir limit üzerinde alışveriş etmek yeterlidir; ayrıca müşteri söz konusu hediyenin başka kişilere verilmesini de isteyebilir.
Tatil hediyesi satış gerçeklestirildiği tarihten başlayarak, 1 yıl içerisinde kullanılabilecek dönemleri içerir.
Yurtdışı tatil hediyesi alan müşterilere RCI tarafından CENDANT Grubunun bir başka firması olan AVIS'den; ülkeye göre değişiklik gösteren %20 - 50 arasında oto kiralama indirimi de sunulabilmektedir.

Devre mülkte büyük fırsat
Gülden TOZKOPARAN
Devre mülk veya yazlık evi şimdi almak, ilkbaharda almaya göre kat kat daha avantajlı. Özellikle ikinci el devre mülklere bugünlerde çok cazip fiyatlarla sahip olmak mümkün
Sın yıllarda, emekli olduklarında bütün bir yazı, düşük fiyatlarla gezerek, doya doya yaşayanların sayısında hızlı bir artış görülüyor. Tabii bu imkan yazlık veya devre mülkler sayesinde hayal olmaktan çıkıp, gerçeğe dönüşüyor.
Eğer yazın belli bir yere bağlı kalmak istenmiyorsa, devre mülkler daha ideal. Tercih devre mülkten yanaysa, yaz başı yerine yaz sonu, satın almak için en uygun dönem. Çünkü yaz sonlarında fiyatlar daha düşük. Yaz başlarında ise fiyatlar gerçek değerinin bile üzerine çıkabiliyor. Devre mülklere ikinci elden sahip olma imkanı da var. İkinci el devre mülk fiyatları da bugünlerde çok cazip.
Devre mülk fiyatları konusunda bir araştırma yaptık. Yöreye, döneme, inşaatın kalitesine ve tatilcilere sunulan hizmetlere göre fiyatlar değişiyor.
En gözde mekanlar arasında Dedeman, Patara, Armonia, Flipper, Manco yer alıyor. Devre mülk ve devre tatil imkanı sunan bu yerlerde fiyatlar ise oldukça yüksek.. Ancak, tatilcilere dört dörtlük bir tatil imkanı da sunuluyor. Genelde fiyatlar 7 bin dolardan başlayıp 15 bin dolara kadar çıkıyor. Fiyatlar, devrenin yer aldığı tarihler ve konutun büyüklüğüne göre değişiyor.
Bu tesislerden ikinci el devre mülk alma imkanı var. Örneğin 7 bin dolarlık dönemi, 5 bin dolara almak mümkün. Ancak, devresini elden çıkarmak isteyen kişiler, işletme sahibine başvuruyor. İşletme sahipleri de bu devreleri birinci el gibi yeniden satıyor. Oysa bu devre daha önce başkasına ait... Bunun da nedeni, güven azlığı nedeniyle devre mülklerin ikinci elde fazla rağbet görmemesi. Oysa güvenilir ve belli şartları yerine getiren devre mülkleri ikinci elden satın almakta hiçbir sorun yok.

Ucuz devre mülkler
Daha mütevazı imkanlarla devre mülk almak da mümkün. 1500 dolara hatta 1000 dolara satılan devre mülkler var. Ancak fiyatlar düştükce, tarihler sonbahara kayıyor ve mülkün metrekaresi küçülüyor. İkinci elde ise, yaz döneminden, 55 metrekare, orta kalitede bir devre mülkü 500 milyon liraya bulmak mümkün. İkinci elden devre mülk alırken, "kötü bir yönü var ki satıyor" gibi bir düşünceyle önyargılı yaklaşmayın. Mutlaka küçük bir araştırma yapıp, ondan sonra kararınızı verin. Çünkü piyasada, sadece paraya ihtiyacı olduğu veya başka bir yerde yazlık aldığı için elinden devre mülkünü çıkarmak isteyenler çoğunlukta.

Bugün dünyada devre mülk ve devre tatil sistemi doyum noktasına ulaştı. ABD'de turistik tesislerin yüzde 37.3'ü, Avrupa'da yüzde 28.7'si devre mülklerden oluşuyor. Dünyada toplam 181 ülkede 4145 tesis var. RCI ve Interval, kendisine bağlı devre mülklerin pazarlamasına destek veriyor ve tesis müşterilerinin uluslararası değişim organizasyonunu yürütüyor.
634 sayılı Devre Mülk Kanunu piyasaya önemli bir rahatlama ve güven getirdi. Ancak, geçmişte yaşanan sorunlar birçok kişinin hala kafasını kurcalıyor. Örneğin Soytaş ve Clup Selenay mağdurları, mahkeme yoluyla haklarını aradılar. Petrokent ve Turgut Reis devre mülk sahipleri de uğradıkları haksızlıklara karşı ortak mücadele etmek için dernek kurdular. Bu olumsuz gelişmeler, piyasada güveni sarstı. Bodrum Yalıkavak'ta Ak Konaklar tesislerinin yapımını yürüten Cahit Zorlu, Devre Mülk Kanunu'nun yaşanan birçok hukuksal soruna çözüm getirdiğini hatırlatarak, şu uyarılarda bulunuyor:
"Devre mülk ile devre tatili ayırmak gerekiyor. Devre tatil imkanı, kanun ile düzenlenmiyor. Bu nedenle hala hukuksal boşlukları var. 45 yıl veya 90 yıllığına bir sertifika ile devre tatil satışı yapılıyor. Ancak bu imkanın miras yolu ile devrinin nasıl olacağı belli değil. Devre mülk ise tapulu satılıyor. Tapulu yerin satışı ve miras yolu ile devrinde sorun yaşanmıyor. Tüketicilerin, satın alacakları yerin mal sahibini de araştırmaları gerekir. Devre mülk veya yazlık ev, inşaatçı firmaya ait ise daha uygun fiyata, kat karşılığı alınmış ise daha yüksek fiyata satılır. Devre mülklerde yıllık bakım ücretleri de standart olup, sözleşmeye mutlaka yazılması gerekir. Yoksa, yıllık bakım ücretleri sorun yaratabilir."

Gürsoy yatçılıktan "ücretsiz tatil kazandınız" tuzağıyla biz de heveslenip görüşmeye gittik. Pek hatta hiç almaya niyetli değildik ama anlşmanın ilk sayfasında müşterinin 10 gün içinde vaz geçmesi halinde hiç bir yükümlüük altında olmaksızın hemen iade yapılacağına dair büyük puntolarla koyu olarak yazılmış yazı bizi deneme amacıyla üç yıllık bir paket almaya ikna etti. İki gün sonra özel sebeplerle vaz geçtik ve şirket genel merkezine gidip iptal için dilekçe verdim (yine satılan malın ekonomik olup olmayışına girmiyorum). Beni paketi aldığımız bayideki(MAYA)pazarlama müdürüyle telefonla görüştürdüler. Adamın saygısız tavrına hiç girmeyelim. Dilekçeme karşı ileri derece ilgisizlikleri günlerce sürdü. En sonunda tekrarlayan git gellerden sonra iptal işlemi yaptık. Paramı kredi kartına iade edecekler hesabıma bir kaç gün içinde geçecekti.. On günü geçti hala paradan haber yok. Mevzu alacağına tilki vereceğine karga olmak. Müşteriye saygısızlık anlamını Gürsoy Yatçılıkta buluyor. Ayrıca satılan tatil de yeme içme ücretlerini içermediği içn aslında pek de cazip değil. Duyduklarıma göre uluslararsı tatil olanağı da (RCI) pek gerçek değil. Zaten ellerinde 7-8 yıl öncesine ait parçalanmış bir katalogla tanıtım yapıyorlar. Sözün özü ucuza doğru düzgün mal alınmaz. Tatil yapmak isteyen daha ciddi kurumlarla ilgilensin.

Yukarıda, Dedeman'da halihazırda satış müdürü olduğunu söyleyen Sn.F.Ray diyor ki;

"satış aşamasında devrenizi satarız,kiralarız,vs gibi yalanları söyleyerek satanlar olduysa bu dedemanın çalıştırdığı yalnış satış ekiplerinden
kaynaklanıyor!ben bir satış müdürüyüm!devretatil satış müdürü!hem de dedemanda".

Beni ve eşimi ısrarla 1 hafta önce Dedeman'a çağırdılar. Masabaşı birebir yoğun anlatımlar ve cazip sunumlarla bizi ikna ettiler. İkna olurken en çok devremülkünüzü $30 karşılığında en az $1000'a kiraya veririz ya da istediğiniz zaman sizin adınıza %3 komisyon alarak hem de $22000 gibi bir rakama satarız dediler. Dedeman ismine inanarak ve Dedeman gibi bir firmanın yalan söylemeyeceğini düşünürek $16000'a satın aldık. Sözleşmeyi de, hemen o anda karar vermemiz şartıyla indirimli alacağımızı söyleyerek, 10 gün öncesinin tarihini atarak imzalattılar.

Şimdi, Dedeman'da satış müdürü olduğunu söyleyen Sn.F.Ray, daha 1 hafta önce kiralarız/satarız/kar edersiniz gibi sözler, demek ki yalandan başka birşey değilmiş. Bize bu taahhütleri veren arkadaşlar hala orada satış yapıyorlar. Acaba, Dedeman eski saygınlığını kaybedip, fırsatçı bir kurum haline mi geldi?

Ayrıca; kiraya verme konusunda iki hafta önceden haber vermeniz gerekir demelerine rağmen, 2 gün önce aradığımda, Nisan ayında kiraya vereceğinizi bildirmeniz ve ilaveten müşteri olup olmamasına bağlı diye cevap verdiler. Bu, tanıtımda anlatılanların (henüz 1 hafta dolmamışken) tamamen tersi bir durumdu.

Daha neler neler söylendi. F.Ray'ın ifadesine göre, o zaman, bunların da pembe yalanlar olduğu anlaşılıyor.

Daha, alalı 1 hafta olduğu için (%25'ini tahsil ettiler) ve sözleşme 10 gün öncesinden de yapılmış olsa bile, iptal edebilir miyim?

Bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum. Çünkü, artık hevesimiz kalmadı.


ewet dedemanın sahtekarlığına bende katılıorum.bize yurt içinde hiç bir fark ödemeden sadece rcıya odediğimz yerde tatil yapabileceğimizi solemşlerdi..halbuki bole bişi yokmş.aradığımız we baska yerde tatil yapmak istedğimizi soledgimzde bize werilen yanıt suydu:600 milyona yakın para odemenz gerekıyor.çok sacma.ayrıca bizden hersene televizyon yenilencek ws... die para alıolar halbıuki biz orda 2hafta kalıoruz.bu kdr para nie alınıo hiç anlamıorum.ayrıcca dedeman gibi bi firmanın daha bakımlı olması lazım dimi?catal bıçakları pazar malı gibi..neyse cok uzatmayayım ama bence bişey yapılması lazım.devre mulkum olucak die insanları sevindrp sonrada hayal kırıklığına uğratmaları çok yalnş.ii gunler

bu hafta bizde böyle bir tanıtıma katıldık ılgaz da ..alacağımız varsa da vazgeçtik .kafa şişirmekten ve kelime oyunlarından başka bir şey yapmıyorlar. kıyafeti denemeden, arabayı görmeden almaya benziyor bu tanıtımlar .aptalları kandırın .

TANITIMA DAVET EDİLİRKEN.....
1) Tanıtıma çağırılan herkese tanıtımın 2 saat süreceği söylenir. Söylenmedi diyenler yalan söylüyor.
2) Dedeman Ankara ve İstanbul da yapılan tanıtımlarda yemek verilmez. Böyle bir şey tel. da kesinlikle söylenmez.Bunu iddaa edenlerde yalan söylüyor.
3) Hediye tatilin 3 gece 4 gün olduğu sadece konaklamayı kapsadığı, restaurant hizmetlerinin ücretli olduğu, Temmuz-Ağustos ayları dışında sunulduğu mutlaka belirtilir. Aksini yazanlar ne söylüyor? YALAN
4) Hediye tatilin tanıtımı 2 saat dinleyenlere verildiği kesinlikle ve kesinlikle söylenir. İnkar edenlerde yalan söylüyor.


TANITIM ESNASINDA.......
1) Masalara oturan bütün aileler yukarıda yazanları zaten kabul etmiştir.
2) Tanıtımın başında ailelere ne anlatılacağı ve devra tatil tanıtımı yapılacağı, tanıtımın sonunda isterlerse satış rakamlarımızı konuşacağımız söylenir. Bu konuşma yapılmadan asla tanıtıma başlanmaz. dinlemek istemeyen aile masadan kalkıp gider.
3) Yapılan tanıtımda devre tatil nedir? Nasıl kullanılır? Nerelerde tatil yapılır? Yıllık gider payı ne kadardır? Değişim bedeli (RCI ALIR) ne kadardır? Devre tatilin diğer tatil seçeneklerine göre maddi avantajları nedir? v.b. soruların cevapları verilir. Pazarlama sistemimizden bahsdilir.
4) Son aşama olarak aileye fiyat konuşmak isteyip istemediği sorulur. Konuşmak istemeyen bize 2 saatini ayırdığı için hediye tatilini alır ve iyi akşamlar dilenerek yolcu edilir. Fiyatı konuşmak isteyenlere fiyat sunulur..

FİYAT AŞAMASINDA......
1) Aileye ona uygun olan dönemin fiyatı açılır. farklı alternatifler de ailenin isteğine göre açılır.
2) üye olmayana hediye tatil sunulur. İyi akaşamlar dilenir.
3) Kimseye üye olması için baskı yapamazsınız.
4) Herkes kendi özgür iradesi ile üye olur.
5) Üye olmak isteyenlerle sözleşme yapılır.

SÖZLEŞME AŞAMASINDA......
1) Sözleşme standarttır kişiye özel sözleşme yapılması mümkün değildir. bütün üyelere aynı maddeler sunulur. Sözleşme çift taraflıdır, hem üyeyi hem sağlayıcıyı koruyan ve gözeten maddeler vardır. Hukukçular ,memur ,esnaf hepsi aynı sözleşmeye imza atar.
2) sözleşmeyi beğenmeyen imzalamak zorunda değildir. Kalkar gider. Giderkende hediye tatilini alır.
3) Bütün firmaların sözleşmesinde üyeliğin nasıl kullanılacağı ayrıntılı olarak yazar. Sonradan kandırıldım diyenler sözleşmesini tekrar okursa haksız olduklarını görürler.

TAVSİYE.....
1)OKUDUĞUNUZU ANLAMAYA ÇALIŞIN.
2)SIRF UCUZ DİYE ACNTALARLA TATİLE GİDİP SAHTE İÇKİ VE BOZUK YEMEKLER, DOMUZ,EŞEK, AT ETİ YEMEYİN. SAĞLIĞINIZLA OYNAMAYIN.
3)ÇEVRENİZDEKİLERİN GAZINA GELİP DEDEMAN ADINA LEKE SÜRMEYE ÇALIŞMAYIN.

4)HALA KANDIRILDIĞINIZI DÜŞÜNÜYORSANIZ KAFANIZI TOPLAYINCAYA KADAR ALIŞVERİŞİ KESİN. BAŞKALARIDA SİZİ KANDIRABİLİR.

İYİ TATİLLER.

Bir önceki yorumda Özgür Bey, insanlara yalancı diyerek başlamış, kafalarını toplamalarını salık verip bitirmiş. Tebrikler. Dedeman oteli personeli olmalısınız?

Yalancıya başka ne denir? Can Bey..

Siz sakın üzerinize alınmayın Can Bey. Bu arada yukarıda sahtekar kelimesini de siz kullanmıştınız sanırım. Benim yazdıklarımın doğru olduğuna birebir şahitsiniz. Size eksik veya yarım bir şey verilmedi(hediye tatil) ne anlatıldıysa o verildi. Beklentiler ne kadar yüksekse hayal kırıklığı da o denli yüksek olur.

Sayın ! Özgür bey daha dün 3 saatimi harcadım siz de 3) Hediye tatilin 3 gece 4 gün olduğu sadece konaklamayı kapsadığı, restaurant hizmetlerinin ücretli olduğu, Temmuz-Ağustos ayları dışında sunulduğu mutlaka belirtilir. Aksini yazanlar ne söylüyor? YALAN
DEMİŞSİNİZ EE bana kimse bunları anlatmadı SİZ NE OLUYORSUNUZ benımle gorusen gorevlinin adını soyadını memleketını abısını kucuk kardesını mesleklerınıde soyleyebılırım bılmem ne kadar bo ve gereksız 3 saat gecırdıgımı anlatabılmısımdır ustelıkte bır suru ZIRVA ILE... saygılar demıyorum HAKETMIYORSUNUZ bu arada bı arkadasta tatıl bedava olurmu demıs ya sız dogum gunu hedıyesı alınca rakadasınızdan depozıtomu ıstıyorsunuz..... anladım sız de .....

dikkatinizi çektimi bilmiyorum ama bu sistemin doğru olduğunu söyleyenlerin hepsi kendi ağızlarından dedeman çalışanları olduklarını söylüyorlar peki size bir soru hırsız ben hırsızım yakalyın beni dermi (tabi deli değilse) neyse benide bu gün aradılar neymiş babam cnrda fuarda çekilişe katılmış ve bedava tatil kazanmış ee dedim devamı şöyle maya plazada işlemleri yapmaya gelebilirmiymiş annemle birlikte yahu babam tatil kazanmışsa hakkını almaya annemle niye gidiyor neyse ben dedim kendisiyle görüşiyim sizi ararım tamam dedi kapattı babamı arıyacaktım ki aklıma internetten araştırmak geldi yazdım ...yatçılık diye bide ne göreyim şikayet üstüne şikayet ve benim duyduklarımın aynısı çekilişle tatil kazandınız...şunu söylemek istiyorum mantıklı olursak herşeyi anlayabiliriz mesela eğer siz tatil kazandıysanız tatil hakkınızı teslim almak için neden eşinizi sizin yanınızda çağırıyorlar ikincisi diyelimki tatil kazandınız diye sizi çağırıyorlar peki bu esnada size neden birşey pazarlıyacaklarını anlatmıyorlarda siz oraya gittiğinizde işin aslını öğreniyosunuz pazarlamacı demek benim görüşümce kırılan darılan olabilir tam bir yalan ustası ve makinası demektir bizim halkımızdada suç var beleşi duydumu hemen yumuşuyor gerçi onlardada suç yok belki internetin araştırmanın ne olduğunu bilmiyorddurlar kimse bir pazarlamazı beni etkiliyemez demesin etkiler muhakkak herkese tavsi,yem dikkatli olun önce bi araştırın düşünün ama onun yanında değil yanından ayrıldıktan sonra bunu yapın yada en basiti pazarlamacıdan uzak durun..........saygılarımla (pazarlamacılar hariç)

unuttuğum bişey var bide telefonaçtım ve bayana babam adına bu daveti kabul etmyicemi söyledim nedenini sordu araştırma yaptım hakkınızda şikayetler var dedim ve şikat olduğu hiç bir yeri kabul edemem dedim sizde internetten şikayetim var sitesine baktınız dedi evet dedim o ve başka siteler bakın dikkatinizi çekiyim onlarda ne olduklarını takip ediyorlar
ya işte herkesin kusurları vardiyo akbank bilmem büyük şirketlerin bende dedimki onların şikayet kutusunda size tatil hediye ediyoruz buyrun gelin diyip birşeyler pazarlamıyorlaar ayrıca benim turkceldem şikayetim oldu beni aradılar şikayetimi dinlediler ve gereğini yaptılar burdan okuduklarıma göre siz nerde onlar nerde biz de teheey seyfo midyat gülün lo boşa gitmesin derler

b